8
anonymous geeft "Dallas (2012) - Eerste afleveringen" een 8.
Geschreven door anonymous op 5 november 2012.
0
0

Dallas (2012) - Eerste afleveringen

Vroeger was ik een groot fan van Dallas; alles moest wijken voor een nieuwe aflevering. Ik was dan ook blij verrast te horen dan Dallas terugkomt. Dallas (2012) is geen remake van het ‘oude’ Dallas, maar gaat verder waar het ooit gebleven is.

De ruzies tussen Bobby en JR Ewing zijn nog steeds de wereld niet uit, ook al zijn ze nu beide ouder en vader van een volwassen zoon. De rol van Bobby’s geadopteerde zoon Christopher wordt gespeeld door Jesse Metcalfe, die vooral bekend werd als de tuinman en minnaar van Gabrielle Solis in Desperate Housewives. Uit diezelfde serie zien we ook Brenda Strong (Mary Alice Young) terug. Zij vertolkt de rol van Ann Ewing, de tweede vrouw van Bobby.

John Ross (Josh Henderson), de zoon van JR, lijkt qua karakter precies op zijn vader. Net als JR is hij geobsedeerd door geld en olie en dat staat lijnrecht tegenover de ideeën van Bobby Ewing en zijn zoon Christopher. Bobby heeft zijn moeder beloofd nooit te boren naar olie op Southfork en hij zal er alles aan doen om de ranch van zijn familie te beschermen. John Ross heeft daar zo zijn eigen ideeën over; hij boort en vindt olie op de ranch en dit is het begin van een strijd om olie, geld en hebzucht. Daarnaast strijden de broers om de liefde van Elena Ramos (Jordana Brewster), de vriendin van John Ross.

De strijd die ooit gestreden werd door Bobby en JR wordt nu voortgezet door de kinderen van de twee broers. De serie begint dan ook met het voorstellen van de twee neven; Christopher en John Ross. Vervolgens wordt de oude cast van Dallas geïntroduceerd. De rollen van Sue-Ellen, JR, Bobby, Ray en Lucy worden vertolkt door dezelfde acteurs als die van de eerdere serie, die uitgezonden werd tussen 1978 en 1991.

De eerste twee afleveringen van Dallas zijn inmiddels uitgezonden in Amerika. Ruim 7 miljoen mensen keken daar naar de première en kan daarmee de best bekeken première op kabeltelevisie dit jaar genoemd worden. In Nederland wordt Dallas dit najaar uitgezonden.

In het begin was ik nogal sceptisch over Dallas. Vroeger is immers niet meer nu. Series, interesses en mensen veranderen en waarom zou Dallas een format zijn dat na 30 jaar nog steeds werkt? Na het kijken van de eerste aflevering weet ik het: Dallas 2012 heeft een kans van slagen. Het is vernieuwend, spannend, sexy en brengt een stukje verleden weer tot leven. Dallas is erg leuk voor mensen die vroeger thuis bleven om geen aflevering te hoeven missen van deze toen immens populaire serie. Voor mensen die Dallas nooit eerder hebben gezien is het gemakkelijk te volgen. De karakters worden stuk voor stuk voorgesteld waardoor je de mensen van vroeger (zoals miss Ellie en Jock) toch leert kennen.
Volg Dallas (2012)
Brave New World
Brave New World