7
Liesbeth de Raaf geeft "Crowded - Seizoen 1" een 7.
Geschreven door Liesbeth de Raaf op 22 Oktober 2018.
0
0

Crowded - Seizoen 1

Na het zien van Icarly wilde ik Miranda Cossgrove weleens in een andere rol zien, haar grappige schoonheid en bijpassende humor beviel me wel. Al snel begon ik dan ook te zoeken naar andere series met haar, waardoor ik bij Crowded uitkwam. Aangezien het een komedieserie is, vond ik het geen probleem om het hele seizoen te bekijken. Het seizoen vloog voorbij en voor ik het wist had ik alles gezien van Crowded. Het is namelijk bij één seizoen gebleven, misschien is dat wel beter ook, niet alle series zijn namelijk geschikt om meerdere seizoenen van te maken.

Crowded gaat over het echtpaar Mike (Patrick Warburton, Rules of Engagement) en Martina (Carrie Preston, True Blood) dat hun taak qua opvoeding afgerond heeft en ze willen dan ook niets liever dan genieten van hun tijd samen. Niks is echter minder waar wanneer het bij beide dochters Stella (Mia Serafino, Young and Hungry) en Shea (Miranda Cosgrove, Icarly) tegelijkertijd misgaat en ze dan ook vrijwel direct weer thuis intrekken. Tot overmaat van ramp besluiten grootouders Bob (Stacy Keach, Prison Break) en Alice (Carlease Bruke, Mom) ook nog eens te blijven in plaats van naar Florida te verhuizen en zo is de privacy van Mike en Martina weer ver te zoeken.

Crowded
© NBC

Het hele avontuur van op zichzelf wonen duurde erg kort, bijna alsof Stella en Shea er helemaal niet eens zin in hadden of het überhaupt serieus namen. Uiteraard hoort de mislukte poging van de dochters om op zichzelf te wonen bij de plot van de serie, toch vind ik dat ze die poging wel iets meer tijd en aandacht hadden mogen geven. Het is ook al snel heel irritant hoe de grootouders Bob en Alice voortdurend onaangekondigd binnenvallen, onder het mom dat familie niet hoeft aan te bellen.

Ik mis soms wel wat meer waardering voor elkaar. Als ze namelijk zo close met elkaar omgaan lijkt het toch logisch dat je af en toe ook een keer kunt genieten van elkaar. Dat neemt verder niet weg dat ik me prima heb vermaakt met deze serie, ik begrijp echter ook wel waarom het bij dit seizoen is gebleven. Er is geen diepgang en het springt er ook niet uit in vergelijking met andere komedieseries. Ik was uiteindelijk nog het meest gecharmeerd van Patrick Warburton en misschien nog wel meer van de voor mij nog onbekende Carrie Preston met haar felrode haar. Miranda Crosgrove deed haar werk prima. De vrolijke Carly is hier veranderd in een slimme student met wat sociale problemen en haar humor is veranderd van luchtig naar melancholisch.
Volg Crowded
Come Back
Come Back