anonymous geeft "Criminal Minds - Seizoen 7 (Eerste aflevering)" een 0.
Geschreven door anonymous op 5 november 2012.
0
0

Criminal Minds - Seizoen 7 (Eerste aflevering)

Ik ben van mening dat Criminal Minds de afgelopen twee jaar een beetje aan het afzwakken is. Dat betekent niet dat ik vind dat de serie slecht is geworden, maar het is wel die kant aan het opgaan. Er hebben afleveringen tussen gezeten die amper de moeite waard waren en afleveringen die juist weer steengoed waren. De serie is zijn focus een beetje verloren. Met dit zevende seizoen heeft de serie misschien wel de laatste kans om zichzelf te bewijzen.

Het afgelopen seizoen heeft er behoorlijk wat beweging gezeten in de cast. A.J Cook (J.J.) en Paget Brewster (Emily) moesten beide de serie verlaten vanwege budgetproblemen. In plaats daarvan werd Rachel Nichols als Ashley Seaver aan de cast toegevoegd. Maar alle plots van het afgelopen seizoen lijken nu eigenlijk nergens meer op te slaan. J.J. en Emily maken in de eerste aflevering allebei hun herintrede en Seaver is meteen nergens meer te bekennen.

Deze aflevering lijkt geen ander doel te dienen dan de losse eindjes van het afgelopen seizoen aan elkaar te knopen en om J.J. en Emily opnieuw te introduceren. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ze weer terug zijn. Het was een grote fout van de makers van de serie om deze twee karakters uit de serie te schrijven. Maar het voelt allemaal een beetje onnatuurlijk. De drie maanden tussen het eind van het vorige seizoen en deze eerste aflevering worden wel erg luchtig overgeslagen. Hotch heeft blijkbaar drie maanden ergens in het Midden Oosten gezet maar het hoe en waarom daarvan wordt niet helemaal duidelijk.

Uiteindelijk gaat het er om dat het hele team weer bij elkaar is. Dat betekent dat er nu geen excuus meer is voor middelmatige afleveringen. Aan de originele cast heeft het namelijk nooit gelegen. Het is nu tijd dat de schrijvers weer met het soort afleveringen gaan komen die Criminal Minds in eerste instantie zo geliefd maakte bij de fans. Keiharde misdaden waarbij het ontrafelen van het mysterie van de dader centraal staat. Waarbij de focus ligt op het psychologische aspect, en niet langer op het shock effect.

Ik ga dit seizoen van Criminal Minds uiteraard uitgebreid de kans geven. Ik geloof nog steeds dat er voldoende mogelijkheden zijn voor de serie om zichzelf weer helemaal te herpakken. Ik had gehoopt dat ze dit met de eerste aflevering al zouden doen maar dat is helaas niet gelukt. Maar nu hebben schrijvers alle munitie die ze nodig hebben om te knallen weer in huis en ik ga er vanuit dat ze daar ook uitgebreid hun best voor zullen gaan doen.
Volg Criminal Minds
Dead End
Dead End