Helgoned geeft "Country Comfort - Eerste aflevering" een 4.
Geschreven door Helgoned op 21 Maart 2021.
6
0

Country Comfort - Eerste aflevering

Vrijdag 19 maart 2021 ging Country Comfort bij Netflix in première. Een komische serie over countrymuziek die gericht is op een feel good gevoel.

De jonge country zangeres Bailey Hart (Katherine McPhee, Scorpion) komt per ongeluk in een storm terecht en belandt in het huis van Beau (Eddie Cibrian, Take Two) die vader is van maar liefst vijf kinderen. Sinds twee jaar is hij weduwnaar en na negen sollicitaties denkt hij dat Bailey de volgende kandidate voor de nanny positie is. Bailey is haar huis kwijt, de carrière zit in het slop en haar relatie is stukgelopen. In de eerste aflevering getiteld Crazy, heeft haar vriend Boone (Eric Balfour, Charmed (2018) haar net verlaten. Dat betekent ook het einde van hun muzikale samenwerking in haar countryband.

Tijdens de storm zien we dat Bailey merkt dat de kinderen van Beau hun moeder nog erg missen. Vooral oudste dochter Cassidy (Shiloh Verrico) heeft het erg moeilijk en accepteert de aanwezigheid van andere vrouwen in het leven van haar vader maar moeilijk. De eerste aflevering eindigt natuurlijk met vader Beau die Bailey als kindermeisje/nanny aanneemt. Daarbij verwelkomt Summer (Janet Varney, Stan Against Evil), de vriendin van Beau, de nieuwe nanny uiteraard niet met open armen. Summer had natuurlijk veel liever gezien, dat zij door de kinderen als nieuwe moeder zou worden gezien.

Country Comfort

De maker van deze komedieserie is Caryn Lucas, zij was eerder producent van de langlopende serie The Nanny. Die serie kenmerkte zich onder andere door scherpe dialogen, gekoppeld aan twee hoofdpersonages die lang om elkaar heen draaien. Country Comfort heeft in deze eerste aflevering vooral zoetsappige en tenenkrommende dialogen en de sluimering van twee hoofdpersonen die zich misschien wel aangetrokken voelen tot elkaar.

De ‘humor’ ligt er wel heel dik bovenop en de situaties zijn niet origineel.

Het eerste seizoen telt tien afleveringen die allemaal tegelijk zijn uitgebracht op Netflix. Deze eerste aflevering laat al mooi zien wat we kunnen verwachten, zware accenten van Amerikanen uit de zuidelijke staten en countrymuziek. Ik vond het helaas niet een grappige start van de serie. De ‘humor’ ligt er wel heel dik bovenop en de situaties zijn niet origineel. Katherine McPhee is een matige actrice, die een serie niet kan dragen. De situaties zijn zeer gemaakt en niet origineel. Het nodigde mij totaal niet uit om het vervolg te bekijken.
Volg Country Comfort
Bless the Broken Road
Bless the Broken Road