7.5
Liesbeth de Raaf geeft "Council of Dads - Seizoen 1" een 7.5.
Geschreven door Liesbeth de Raaf op 7 november 2020.
1
0

Council of Dads - Seizoen 1

Council of Dads is een echte familieserie, al wist ik dat het weleens teveel drama voor mij kon zijn. Met name Amerikaanse dramaseries kunnen vaak ook nog eens zo sentimenteel zijn dat ik al snel afhaak. Ik ben echter de ergste niet, dus heb ik Council of Dads toch een kans gegeven. Gelukkig maar, want de serie is me goed bevallen. Council of Dads heeft me zelfs iets meer inzicht gegeven in het rouwproces om een overleden echtgenoot.

Al meteen in de eerste aflevering gebeurt er van alles in Council of Dads. Wat uiteraard ook wel logisch is, want de rest van de serie draait erom hoe ze omgaan met het overlijden van de vader van het gezin; Scott Perry (Tom Everett Scott, Z nation). Zodra hij weet dat hij er niet lang meer zal zijn, stelt hij een raad van vaders op, die bestaat uit; Anthony Lavelle (Clive Standen, Vikings), Larry Mills (Michael O'Neill, Bates Motel) en Dr. Oliver Post (J. August Richards, Angel). In eerste instantie ergerde ik me aan de raad van vaders, net als de moeder van het gezin; Robin Perry (Sarah Wayne Callies, The Walking Dead), waardoor ik wel meteen met haar meeleefde.

Het rouwproces om een overleden echtgenoot heb ik eerder nooit zo begrepen, met name het feit hoe de persoon die achterblijft al snel weer op andere mensen kan vallen. Sarah Wayne Callies zet dit goed neer en zo is mijn waardering voor haar acteertalent gegroeid. Als moeder van een groot gezin heeft Robin Perry geen gemakkelijk leven in Council of Dads, daarnaast werkt ze ook nog eens in een ziekenhuis. Hierdoor kan ik wel begrijpen dat een raad van vaders voor haar positief kan werken, al heeft het eerst wel tijd nodig voordat iedereen goed en wel zijn plekje gevonden heeft.

De kinderen lijken soms erg egoïstisch, maar ook dat is misschien wel realistisch gezien alles dat ze meemaken. In Council of dads komen er veel onderwerpen aan bod, waardoor een aflevering langer lijkt te duren, dat bedoel ik in de goede zin van het woord. Ik zou hiervan met liefde meer seizoenen willen zien, zeker aangezien ik het niet zag aankomen dat het seizoen alweer afgelopen was.
Volg Council of Dads
Fight or Flight
Fight or Flight