anonymous geeft "Common Law - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door anonymous op 4 Maart 2013.
0
0

Common Law - Seizoen 1

De serie ging in première op 11 mei 2012 en werd na een seizoen al gecanceld. USA Network zond de laatste aflevering uit op 10 augustus 2012.

De serie gaat over een duo Travis Marks (Michael Ealy, bekend van Californication, The Good Wife) en Wes Mitchell (Warren Kole, bekend van The Avengers, 24) die bij de LAPD werken als rechercheur. Ze behoren bij een van de topduo’s die de LAPD heeft, maar kunnen absoluut niet met elkaar overweg. Qua persoonlijkheden zijn ze elkaars tegenpolen. Wes is een voormalig advocaat, strak in pak, altijd serieus en probeert de wet zoveel mogelijk te handhaven. Travis is daarentegen absoluut niet serieus, een womanizer en de wet handhaven staat niet hoog op zijn prioriteiten lijstje. Dit verschil in persoonlijkheden wordt tot op de puntjes doorgevoerd, je ziet het aan de kleding, gedrag en zelfs de manier waarop ze kibbelen. Na de zoveelste ruzie besluit de hoofdchef van de LAPD dat Travis en Wes in relatietherapie moeten. Deze therapie loopt als een rode draad door de serie.

De rollen worden goed neergezet en de twee hoofdrolspelers vullen elkaar goed aan. De chemie is zeer zeker aanwezig en de komische scènes zijn dan ook heel leuk om naar te kijken. De hoofdchef van de LAPD (gespeeld door Jack McGee, bekend van Moneyball) is minder geloofwaardig. Hij komt over als een sulletje, dat wanhopig zijn eigen relatie probeert te redden en om de haverklap zit te bidden of mediteren in zijn kamer. Geen sterk, leidinggevend persoon. De rol van relatietherapeute daarentegen wordt goed neergezet door Sonja Walger (bekend van Lost, FlashForward). Ook de overige stellen in relatietherapie leveren een goede prestatie en zijn een leuke bijdrage aan de serie. De misdaden die de twee moeten oplossen zijn niet van het niveau van Criminal Minds of Law & Order. Voor de ingewikkelde zaken en de verrassende afloop moet je de serie dan ook niet kijken. De grote plus is de geloofwaardige comedyrollen die Ealy en Kole neerzetten, maar deze plus is ook meteen een min. Door de voortdurende grappen en ruzies word je als kijker afgeleid van de misdaad en weet je niet meer wat er is gebeurd en wie er bij betrokken is. Daarnaast ligt er bij de serie zo’n grote nadruk op Ealy en Kole, dat de personages die te maken hebben met de misdaad zo weinig in beeld komen waardoor je al kunt raden wie uiteindelijk de dader zal zijn.

De makers van de serie hebben geprobeerd het crime genre in een nieuw jasje te steken. Dat is ook succesvol gebeurd. De serie had ruim voldoende kijkers en het is ook echt een verademing naast de zovele crime series die er al zijn. Toch is het helaas gecanceld, maar zeker het kijken waard. Leuk voor wanneer de grote, bekende series een seizoenstop hebben.
Volg Common Law
Gun!
Gun!