8
Helgoned geeft "Chicago PD - Seizoen 6 (DVD)" een 8.
Geschreven door Helgoned op 29 januari 2020.
1
0

Chicago PD - Seizoen 6 (DVD)

Het zesde seizoen van Chicago PD is spannend van de eerste tot en met de laatste aflevering. Er zijn verschillende zaken die het team moet oplossen, maar daar doorheen spelen diverse dramatische ontwikkelingen. De burgemeestersverkiezingen komen eraan en de uitkomst is cruciaal voor het politiedepartement. Het seizoen start met de schorsing van Hank Voight (Jason Beghe, Californication) en de begrafenis van een prominent lid van zijn team. Om onder de schorsing uit te komen, spreken hoofdinspecteur Brian Kelton (John C. McGilney, Scrubs) en Hank Voight af dat Voight hem zal steunen om burgemeester te worden.

Chicago PD
© NBC

Halverwege het seizoen komt Voight erachter dat hij op het verkeerde paard heeft gewed.

Halverwege het seizoen komt Voight erachter dat hij op het verkeerde paard heeft gewed. Hij besluit om de kant van raadslid Ray Price (Wendell Pierce, Suits) te kiezen bij de race om het burgemeesterschap. Dat zorgt voor diverse intriges, chantage en uiteindelijk een moord. Ondertussen bloeit de liefde op tussen Adam Ruzek (Patrick John Flueger, The 4400) en Hailey Upton (Tracy Spiridakos, Revolution) en vecht Antonio Dawson (Jon Seda, the Pacific) tegen zijn verslaving aan pijnstillers.

Net op het moment dat bepaalde zaken afgesloten lijken, komen ze als een boemerang terug. De ellende voor Voight en zijn team is aan het einde van de 22 afleveringen groter dan tijdens de begrafenis aan het begin. Chicago PD laat dat op overtuigende wijze zien, waardoor ik het inmiddels de sterkste serie van Dick Wolf vind. De wijze waarop het politiewerk en het persoonlijke leven van de teamleden in elkaar worden gevlochten is sterk gedaan.

Bij sommige series moeten de fans lang wachten na het einde van een seizoen. Dat is niet het geval bij Chicago PD. De laatste aflevering van seizoen 6 wordt eind januari 2020 uitgezonden op Fox Nederland, waarna de fans de week erna meteen verder kunnen met seizoen 7.

Chicago PD
© NBC

Een sterk seizoen, maar de DVD uitgaves van Universal verdienen wat mij betreft wel wat meer aandacht.

De dvd-uitgave is degelijk gemaakt, maar niet verrassend. Teleurstellend is dat er geen terugblik naar het verlies van een prominent teamlid is bijgevoegd. De bekende cross-overs zijn wel onderdeel van de Nederlandse uitgave. Dat is de Chicago Fire aflevering Going to War die samen met de Chicago Med aflevering When to let Go, die samen de inleiding vormen van de tweede aflevering van Chicago PD van dit seizoen. Tot slot is er nog een aflevering van het zevende seizoen van Chicago Fire te vinden, namelijk What I Saw, in de aflevering Good Men wordt deze verhaallijn afgesloten. De wijze waarop de series in elkaar overgaan is zoals gebruikelijk solide gedaan. Een sterk seizoen, maar de dvd-uitgaves van Universal verdienen wat mij betreft wel wat meer aandacht.
Volg Chicago PD
Somos Uno
Somos Uno