Frederika Reihs geeft "Chicago Fire - Seizoen 10 (DVD)" een 8.
Geschreven door Frederika Reihs op 30 januari 2023.
2
0

Chicago Fire - Seizoen 10 (DVD)

Chicago Fire is een ijzersterke serie die niet teleurstelt. De show is al enige tijd bezig maar weet nog steeds te verrassen met nieuwe plotwendingen en spannende reddingsacties.

Alle dames en heren van Firehouse 51 hebben al negen seizoenen lang ons hart weten te veroveren. Ieder seizoen kijken we weer vol spanning of ze het allemaal overleven en wat ze privé meemaken. En hoewel je jezelf na negen seizoenen soms wel afvraagt wat ze nog voor nieuws kunnen bedenken, lukt het ze toch. Het voelt regelmatig wel bekend aan, toch zit het telkens in een nieuw jasje.

Chicago Fire
© NBC

Chicago Fire draait om Firehouse 51 waar een hechte groep brandweerlieden werkt die dagelijks branden bestrijden en reddingsacties op gang zetten wanneer er een auto-ongeluk is gebeurd of iemand vast zit. De groep heeft drie bluswagens, waarvan een als reddingsteam functioneert. Daarnaast is er een ambulance die op meldingen reageert. Natuurlijk helpen ze als er slachtoffers zijn bij de reddingsacties van de bluswagens. In principe kun je op ieder moment in de serie stappen, ook al heb je nog nooit eerder een aflevering gezien. De meeste afleveringen staan los van elkaar. Houd je van drama, dan is het natuurlijk veel leuker om de volledige serie van het begin te volgen.

Wie komt er dit seizoen nieuw bij, of wie krijgt er misschien wel een promotie? Dit maakt dit seizoen ook weer heel spannend.

In dit seizoen worden veel moeilijke beslissingen gemaakt door de mensen van Firehouse 51. Het is niet de eerste keer dat iemand ons heeft verlaten in de serie. En hoewel we dit afscheid door het seizoen heen wel voelen aankomen, maakt dat het niet makkelijker. Wat vervolgens veel spannender is, is de vraag wie diegene gaat opvolgen. Wie komt er dit seizoen nieuw bij, of wie krijgt er misschien wel een promotie? Dit maakt dit seizoen ook weer heel spannend. Je weet niet wat je kan verwachten en er worden zeker wat onverwachte wendingen gemaakt.

Seizoen 10 eindigt eindelijk eens niet in een cliffhanger, maar wel in een langverwachte bruiloft! Van wie deze is, zal ik natuurlijk niet verklappen. Het brengt echter de nodige traantjes met zich mee en we zien zeker nog wat mensen terug die we hebben moeten missen dit seizoen.

Chicago Fire
© NBC

Dankzij de DVD kun je dit hele seizoen in een keer door bekijken en hoef je geen moment te wachten op de nieuwe aflevering. In ieder seizoen vond ik dit al heel waardevol maar met de spanningsopbouw in dit seizoen wil je dit al helemaal. De kwaliteit is zeer goed en je hebt genoeg keuzes voor taal en ondertiteling. Ondertiteling is zowel in het Engels, Frans en in het Nederlands en als gesproken taal kan gekozen worden voor Engels of Frans.
Volg Chicago Fire
Something About Her
Something About Her