8
Frederika Reihs geeft "Chicago Fire - Seizoen 1 - 9 (Boxset)" een 8.
Geschreven door Frederika Reihs op 12 december 2021.
1
0

Chicago Fire - Seizoen 1 - 9 (Boxset)

Chicago Fire is een serie over Firehouse 51, waar de helden van Truck 81, Engine 51 en Rescue Squad 3 nauw samenwerken om de inwoners van Chicago veilig te houden, onder leiding van Chief Wallace Boden (Eamonn Walker).

De serie volgt deze brandweermannen en vrouwen, reddingsteam en verplegend personeel, terwijl ze uitrukken naar ongevallen en branden in de omgeving. Geen baan die gevaarlijker of opwindender is waar deze helden onder grote druk beter presteren dan ooit.

Chicago Fire
© NBC

Een huis waarin zowel werk als ontspanning zeer hoog staat. In hun 24 uurs diensten maken ze van alles mee, van grote branden, auto-ongelukken met mensen die bekneld zitten, tot een simpele flauwte waar de hulp van het verplegend personeel nodig is. Ze staan overal klaar voor en zijn met spoed aanwezig. Maar om zo gefocust te blijven weten ze ook hoe ze moeten ontspannen. Een familie zijn ze, die er zijn voor elkaar, wat er ook gebeurt. Maar zelfs in de beste families ontstaan er soms ruzie en dat zorgt voor het nodige drama in Firehouse 51.

Hoewel iedere aflevering op zich staat en iedere keer weer nieuwe, spannende zaken belicht worden van het werk binnen Firehouse 51, loopt er een net zo spannende verhaallijn met de nodige drama als rode draad door deze serie. Zij zijn wat Firehouse 51 zo goed maakt en wat ze geliefd maakt bij de gemeenschap. De personages blijven groeien door de serie heen en ze blijven zich ontwikkelen.

Chicago Fire
© NBC

Hoe verder je in de serie komt, hoe meer overlap er komt tussen de spin-off series. Je leert de personages kennen van Chicago PD en Chicago Med. Het fijne is wel dat je de serie los kan kijken van de spin-offs. De overlap is niet zodanig dat je ook echt de andere series moet kijken om de afleveringen te snappen, maar als je ze wel kijkt is het een zeer leuke toevoeging. Er zijn echter wel een paar cross-over afleveringen aanwezig in de latere seizoenen, maar deze zijn dan ook toegevoegd als bonus materiaal aan de dvd's.

De serie begint sterk met het eerste seizoen en blijft sterk. Hoewel er door corona maatregelen toch enige aanpassingen zijn gedaan door alle beperkingen is iedere aflevering er weer één om naar uit te kijken. Het achtste seizoen is vroegtijdig gestopt waardoor het wel echt de spanning van een cliffhanger mist. Dit maken ze echter in seizoen negen weer goed door iedere aflevering geweldig neer te zetten. Ondanks alle beperkingen waarmee ze rekening hebben moeten houden in het negende seizoen hebben ze zestien fantastische afleveringen weten te maken. Fans van de serie kunnen echter met een gerust hart de hele dvd-box bingen aangezien er nog drie extra seizoenen zijn bevestigd.
Volg Chicago Fire
Something About Her
Something About Her