Helgoned geeft "Chicago Fire - Seizoen 8 (DVD)" een 7.
Geschreven door Helgoned op 23 Oktober 2021.
1
0

Chicago Fire - Seizoen 8 (DVD)

Chicago Fire brandt als vanouds los in het achtste seizoen.

Chicago Fire is officieel de langstlopende serie over het werk van de brandweer op de Amerikaanse televisie. In Engeland hadden ze London’s Burning dat veertien seizoenen en 172 afleveringen op het beeldscherm was, maar Chicago Fire heeft dat aantal afleveringen inmiddels ook ingehaald. Chicago Fire is de eerste serie van de franchise van Dick Wolf en in Nederland te zien bij Fox en Net 5.

Ook als trouwe kijker ben je geschokt door deze verhaallijn, maar realistisch is het in ieder geval wel.

Het achtste seizoen begint met een verrassende ontwikkeling als één van de hoofdrolspelers het leven laat bij een catastrofale brand in een matrassenfabriek. Die dramatische gebeurtenis laat diepe sporen na binnen het team van brandweerlieden en medisch specialisten van station 51. Ook als trouwe kijker ben je geschokt door deze verhaallijn, maar realistisch is het in ieder geval wel. Het werk van de brandweer is en blijft uiterst gevaarlijk en helaas vallen er jaarlijks wereldwijd veel slachtoffers bij de vrijwillige en de beroepsbrandweer.

Kapitein Casey (Jesse Spencer, House MD) heeft inmiddels de leiding over het brandweerteam gekregen en zijn collega luitenant Severide (Taylor Kinney, The Vampire Diaries) staat aan het roer bij het reddingsteam van Station 51. Hoewel dit seizoen door de wereldwijde pandemie werd ingekort tot twintig afleveringen, is het toch een mooi solide geheel geworden. Chicago Fire blijft hiermee een degelijke serie en is na al deze seizoenen nog even vurig als bij de start.

Chicago Fire
© NBC

De Nederlandse dvd van Chicago Fire heeft een prima beeldkwaliteit en goed verzorgde ondertiteling in vier talen. Naast de originele Engelse gesproken audio, zijn de afleveringen ook Frans en Duits ingesproken beschikbaar. Op de binnenzijde van de hoes is de inhoud van de zes schijfjes weergegeven. De beschrijving van de twintig afleveringen is helaas wel in het Engels.

Zoals gebruikelijk bij Universal zijn de extra’s beperkt tot twee crossover afleveringen van Chicago PD uit seizoen zeven en één van Chicago Med uit seizoen vijf en een miniboekje met andere releases van Universal. Die crossover afleveringen, allemaal getiteld Infection, vormen samen een sterk drieluik. In de aflevering van Chicago Fire wordt de stad opgeschrikt door een dodelijk virus. Daarna breekt in de vierde aflevering van Chicago Med de paniek uit, gaan er complottheorieën rond en speelt de pers een rol bij het beheersen van de paniek. In Chicago PD kent deze drieledige aflevering haar spannende finale. Hoewel het in dit geval een vreselijk vleesetend virus is, zijn veel situaties nu met COVID wel herkenbaar geworden. De tweede crossover aflevering van Chicago PD betreft Burden of Truth waarin de beide overheidsdiensten te maken krijgen met een golf aan heroïne overdosissen onder jeugdige gebruikers.
Volg Chicago Fire
All the Dark
All the Dark