9
anonymous geeft "Chicago Fire - Seizoen 6 (DVD)" een 9.
Geschreven door anonymous op 1 Mei 2019.
3
0

Chicago Fire - Seizoen 6 (DVD)

The thing is, people in this city respect you. And it's because of something you taught us since day one. You get respect not just by earning it, but by giving it. It's why we would follow you anywhere and why we think others would too. I know you've been feeling like you don't have anything left to teach us, but I'm tellin' ya, you do. And you should be teaching from a higher perch, where every firefighter in Chicago can benefit from it - Matt

Chicago Fire
© NBC

Chicago Fire; een aantal jaren geleden keek ik de allereerste aflevering. Wat was ik onder de indruk van het werk van de mannen en vrouwen van Firehouse 51. Nu, zes seizoenen verder, ben ik nog steeds even enthousiast over deze serie. De verhaallijnen vervelen nooit en de hoofdpersonen blijven boeien.

Seizoen vijf eindigde met een enorme cliffhanger. Een of meerdere hoofdpersonen zouden zomaar niet in het volgende seizoen terug kunnen komen. Met knikkende knieën en met een knoop in mijn maag deed ik dvd 1 in de speler. Een nieuw avontuur kon beginnen; drieëntwintig nieuwe afleveringen. En wederom hebben de mensen van Firehouse 51 me geboeid. Van begin tot eind was het een achtbaan vol problemen, liefdesverhalen, verdriet, ongelukken en allesverwoestende branden.

Elke seizoen weer komen de mensen van Chicago Fire, Chicago PD en Chicago Med bij elkaar over de vloer

Na zes seizoenen en met een zevende onderweg is het concept van de "Chicago's" nog steeds niet ten einde. Elk seizoen weer komen de mensen van Chicago Fire, Chicago PD en Chicago Med bij elkaar over de vloer. De dvd van seizoen zes speelt hier goed op in doordat er een crossover tussen de afleveringen is gezet. In eerdere seizoenen werd de crossover op de bonus-dvd van het seizoen geplaatst. Dan moest je als kijker maar zien wanneer je hem keek.

Helaas heeft de dvd van seizoen zes geen bonus-dvd. Geen 'behind the scenes' of bloopers. De kijker moet het doen met alleen het verhaal en de afleveringen en eerlijk gezegd heb ik er vrede mee. Dat het einde van seizoen zes de kijker wederom met vragen laat zitten, is een gegeven waarmee de Chicago-fans kunnen leven.

Chicago Fire
© NBC

Ik verheug me op een nieuw seizoen van deze topper. Van mij mag Chicago Fire nog wel een aantal seizoenen doorgaan. Chicago Fire is een heerlijke bingewaardige serie, waarin de privélevens van de hoofdpersonen een meer centrale rol spelen dan de branden en de ongevallen. Ook tijdens het kijken van dit seizoen konden de tissues niet ontbreken. De serie raakt me keer op keer recht in het hart.

De moedige mannen en vrouwen van deze kazerne krijgen van mij dit seizoen een 9. Een welverdiend cijfer voor een uitstekende acteerprestatie en de geweldige special effects.
Volg Chicago Fire
Something About Her