7
Helgoned geeft "Chicago Fire - Seizoen 4 (DVD)" een 7.
Geschreven door Helgoned op 6 januari 2017.
5
0

Chicago Fire - Seizoen 4 (DVD)

Het vierde seizoen van Chicago Fire betekent meer grote branden, instortende gebouwen, explosies en meer persoonlijke problemen voor het team van het brandweerkorps van Chicago. In dit team zijn professionele brandweermannen en diverse medische specialisten aanwezig om 24 uur per dag uit te rukken bij calamiteiten. Het team staat onder leiding van de ervaren, redelijk norse chef Wallace Boden (Eamonn Walker, Oz). De twee belangrijkste brandweermannen zijn de krachtpatser Kelly Severide (Taylor Kinney, The Vampire Diaries) en de gevoelige Matthew Casey (Jesse Spencer, House, M.D.). In dit vierde seizoen woont Matthew samen met collega Gabriela Dawson (Monica Raymund, The Good Wife) en is zij in verwachting van hun eerste baby.

[image-9439]
In dit seizoen zijn er twee belangrijke nieuwkomers. Het team wordt aangevuld met Jessica “Chili” Chilton (Dora Madison, Dexter) en brandweerman in opleiding Jimmy Borelli (Steven R. McQueen, The Vampire Diaries). Uiteraard zijn de meeste bekende gezichten uit de eerste drie seizoenen ook weer te zien, bijvoorbeeld de ervaren brandweerlieden Christopher Herrman, Otis Zvonececk en Randall “Mouch” McHolland. De nadruk ligt echter duidelijk bij de nieuwe (jongere) gezichten. Een deel van het team is nog steeds eigenaar van Molly’s Bar. Naast de problemen die gepaard gaan met het hebben van een bar, is het ook de ideale ontmoetingsplaats voor de hoofdrolspelers van de andere televisieseries van Dick Wolf.

Producent Dick Wolf is verantwoordelijk voor de verschillende Law & Order televisieseries, zowel het origineel als de (liefst) vijf spin-offs. Inmiddels timmert Wolf met de Chicago-series ook flink aan de weg. Hier staat de teller van het aantal spin-offs inmiddels op drie. Van twee van deze series, de politieserie Chicago P.D. en de ziekenhuisserie Chicago Med, zijn zogenaamde cross-over afleveringen als extra op de DVD-uitgave opgenomen, respectievelijk “Now I’m God” en “Malignant”. Naast deze extra afleveringen is er op de DVD-uitgave van veel afleveringen een blik achter de schermen opgenomen. Meestal is dat een aardige kijk op het maken van die afleveringen. Het is niet hoogdravend of diepgravend, maar wel onderhoudend.

Chicago Fire
© NBC

Chicago Fire levert genoeg vuurwerk op voor wekelijks kijkplezier.

Dat geldt ook voor de serie zelf. Chicago Fire levert genoeg vuurwerk op voor wekelijks kijkplezier. De acteurs zijn leuk om te zien en de verschillende personages zijn afwisselend genoeg om te blijven kijken. Het afscheid van twee belangrijke personages na het tweede seizoen, hebben de makers goed weten op te vangen. Het lukt de schrijvers om de wekelijkse brandhaarden steeds weer vanuit een originele invalshoek te belichten. De actie is vanaf de eerste aflevering, alweer vier jaar geleden, overtuigend en levensecht gefilmd. Daarmee blijft Chicago Fire een solide hitserie voor het Amerikaanse NBC.
Volg Chicago Fire
Something About Her
Something About Her