8
anonymous geeft "Chicago Fire - Seizoen 3 (DVD)" een 8.
Geschreven door anonymous op 20 februari 2016.
1
0

Chicago Fire - Seizoen 3 (DVD)

Al eerder schreef ik een review over het derde seizoen van Chicago Fire. Nu mag ik ook nog de review schrijven over de dvd van het derde seizoen van deze prachtige serie. Ik schrijf mag, want als fan van Chicago Fire (en eigenlijk alle Chicago-series), is dit een cadeautje wat in mijn schoot wordt geworpen. Nogmaals het hele seizoen bekijken, nu op dvd. Afleveringen achter elkaar bekijken, nieuwe dingen ontdekken, opnieuw de gevaren, de relatieproblemen en de liefdes van Firehouse 51 beleven; dat wil toch elke fan van Chicago Fire.

Als de eerste aflevering van dit seizoen begint, zit ik alweer met kippenvel op de bank

De box van dit derde seizoen is al een juweeltje op zich; een mooie hoes om een box met zes dvd's. Een geweldige foto staat op de voorkant, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat om de inhoud en vooral om wat er op die blauwe schijfjes staat. Als de eerste aflevering van dit seizoen begint, zit ik alweer met kippenvel op de bank. De diepdonkere stem van Wallace Boden (Eamonn Walker, Oz), vertelt hoe het is om een brandweerman te zijn en vooral waarom het zo'n mooi beroep is. De eerste aflevering gaat verder waar het tweede seizoen stopte, namelijk bij de ontploffing van het gebouw waarin al het personeel van Firehouse 51 aanwezig was.

Chicago Fire
© NBC

Tijdens de aanloop naar het derde seizoen werd er flink gespeculeerd over wie die ontploffing zou overleven en wie niet. Binnen de eerste vijf minuten zien we ook wie het niet gered heeft, en die klap komt hard aan. In de eerste aflevering staat deze persoon dan ook centraal; er wordt teruggekeken op het leven van deze persoon en hoe de dood de rest van de brandweerkazerne beïnvloed. Aangezien ik al eens een recensie heb geschreven over dit derde seizoen wil ik me vooral focussen op de dvd. Dat het een musthave is voor elke Chicago Fire liefhebber lijkt me logisch, dus ga ik het vooral hebben over wat er buiten de 23 geweldige afleveringen nog meer te vinden is op de dvd's.

Eigenlijk kun je stellen dat het derde seizoen van Chicago Fire het begin is van een steeds groter groeiende Chicago-familie

Buiten de afleveringen om heeft de dvdbox ook nog een bonus. Niet alleen is er een "behind the scenes" te zien, maar bevat de dvd ook de crossover afleveringen van Chicago P.D. en Law & Order: SVU. Bij het bekijken van de serie ben je dus niet meer aangewezen op de losse afleveringen, maar is het verhaal in zijn geheel te volgen. Daarnaast is er de beroemde 'achter de schermen' bonus. Op deze bonus-dvd zie je hoe het filmen in zijn werk gaat. Het derde seizoen van Chicago Fire bood ook een platform voor Chicago Med, de derde telg in de Chicago-familie. Eigenlijk kun je stellen dat het derde seizoen van Chicago Fire het begin is van een steeds groter groeiende Chicago-familie.

[image-56732]
Volg Chicago Fire
All the Dark