10
anonymous geeft "Chicago Fire - Seizoen 2 (DVD)" een 10.
Geschreven door anonymous op 22 december 2014.
2
0

Chicago Fire - Seizoen 2 (DVD)

Brandalarm! Hier is de recensie van den dvd van de meest geweldige brandweerserie ooit: Chicago Fire. Nadat we in seizoen één al kennis kunnen maken met alle leden van House 51, gaat seizoen twee dieper in op het wel en wee van de mensen achter de deuren van deze kazerne. Natuurlijk kunnen we weer heel wat spectaculaire stunts, branden en ongevallen verwachten. Nadat de dvd van dit tweede seizoen op de mat viel begon ik meteen met kijken. Heb je deze serie nog niet gezien dan, vraag je je misschien af. Maar natuurlijk heb ik hem gezien, maar zeg nu zelf; Chicago Fire is en blijft geweldig, dus nog een keer kijken is helemaal geen straf.

Seizoen twee gaat verder zes maanden na waar seizoen één stopte. Renee die terugkwam uit Rusland om een leven met Kelly en haar ongeboren kind op te bouwen. Shay, scherp als ze is, heeft meteen in de gaten dat er iets niet klopt. Kelly is te eigenwijs en gelooft Renee op haar woord. Dan was daar nog de relatie tussen Dawson en Casey en Dawson en Peter Mills. Peter stapt in de voetstappen van zijn vader en wil meteen uitzoeken hoe zijn vader is overleden. Al met al een spannend begin van seizoen twee. Maar, dat is natuurlijk niet alles. Er hangt een donkere wolk boven kazerne 51; door bezuinigingen moeten een aantal kazernes sluiten en 51 is één van de genomineerden op die zwarte lijst. Leuk om te vermelden: Chicago P.D. wordt steeds meer een onderdeel van Chicago Fire. Zo lopen in beide series soms dezelfde verhaallijn, maar vanuit een ander standpunt bekeken.

Goed, over naar de dvd. Zelf vind ik het menu een beetje onduidelijk. Het vergt wat werk om de goede knop, en de betekenis daarvan te vinden. Na wat klikwerk vond ik ook nog vier - achter de schermen - afleveringen. Daarin geven acteurs en producers een kijkje in de keuken van deze serie. We zien hoe de branden gemaakt worden, hoe stunts worden gedaan, er is een interview met en stuntman en zien we hoe er gefilmd wordt. Ik vond het een echte aanvulling op de serie en het maakt de dvd bekijken zoveel leuker. Verder bevat de dvd de pilotaflevering van Chicago P.D. en een cross-over aflevering van Chicago Fire en Chicago P.D. samen.

De eerste aflevering begint meteen met een lange terugblik op seizoen één. Alle belangrijke gebeurtenissen passeren nog één keer de revue. Na tweeëntwintig spannende, emotionele en soms grappige afleveringen zette ik de tv weer uit en de cliffhanger van seizoen twee blijft malen in mijn hoofd. Inmiddels is in Amerika het derde seizoen begonnen en weet ik al hoe het verder gaat na deze cliffhanger. Dat maakt het terugkijken zoveel mooier en emotioneler. Chicago Fire is voor mij niet zomaar een serie met leuke brandweermannen (al speelt dat natuurlijk wel mee), het is een serie met diepgang, spanning, emotie en verdriet. Het heeft alle ingrediënten die een serie moet hebben. Voor mij is Chicago Fire dan ook sinds 2012 al één van mijn favoriete series. Nu op naar seizoen drie, maar totdat die op dvd verschijnt kijk ik met liefde en plezier nog eens of misschien wel vaker naar seizoen twee.
Volg Chicago Fire
Something About Her
Something About Her