6.5
anonymous geeft "Chicago Med - Seizoen 3 (eerste deel)" een 6.5.
Geschreven door anonymous op 25 februari 2018.
0
1

Chicago Med - Seizoen 3 (eerste deel)

Met al een scala aan ziekenhuisseries op de buis, lijkt het bijna onmogelijk dat een ziekenhuisserie nog met boeiende, baanbrekende afleveringen kan komen. Hoewel de eerste twee seizoenen van Chicago Med veelbelovend en boeiend waren, weet de eerste helft van seizoen drie dit helaas niet te evenaren, desalniettemin is het een serie die gewoon ‘lekker wegkijkt’.

Seizoen 3 van Chicago Med gaat verder waar seizoen 2 was geëindigd. In de laatste paar minuten van het tweede seizoen is te zien dat Dr. Charles (Oliver Platt, Huff) wordt neergeschoten. Seizoen 3 begint meteen met een spannende scène waarin Dr. Charles wordt gevonden.

Vlak daarna vindt een sprong in de tijd plaats en zie je dat Dr. Charles zijn leven weer op de rails probeert te krijgen. Ondertussen krijgt de kijker te zien dat Robin (Mekia Cox, Once Upon a Time), revalideert, nadat de tumor in haar hersenen is verwijderd. Ook de andere artsen hebben behoorlijk wat op hun bordje liggen. Zo proberen Ethan Choi (Brian Tee, Deadland) en April (Yaya DaCosta, The Butler) erachter te komen wat er precies tussen hen speelt en hoe ze hier op het werk mee om kunnen gaan.

Dr. Choi en April zijn niet de enigen die hun relatie verkennen. Terwijl de kijker in zowel seizoen 1 als 2 soms ietwat gefrustreerd naar de liefdesdilemma’s keek, worden er in seizoen 3 eindelijk knopen doorgehakt op liefdesgebied. Onder andere Will Halstead (Nick Gehlfuss, Equity) en Natalie Manning (Torrey DeVitto, Pretty Little Liars) zijn eerlijk tegen elkaar en ook twee andere artsen merken op eens een vonk op tussen elkaar.

Hoewel ik wel fan ben van een romance (of twee), kreeg ik bij de eerste helft van seizoen drie van de serie het gevoel dat de makers de nadruk te veel op het liefdesleven van de artsen legden. De hopeloze romanticus zal hier blij mee zijn, maar als je wacht op ingewikkelde diagnoses of die ene doorbraak in een studie, ben je helaas bij het verkeerde adres.

Dat betekent echter niet dat de serie geen bijzondere operaties of patiënten heeft, maar veel van deze situaties zijn al een keer in soortgelijke series geweest.

Ondanks dat Chicago Med niet de serie is die Golden Globes in de wacht zal slepen, is het ook zeker geen serie die het kijken niet waard is. Tijdens het zien van de serie zit je niet op het puntje van je stoel, maar het kijkt gewoon lekker weg. Wil je na een lange dag werken gewoon even een makkelijke serie kijken? Dan ben je bij Chicago Med aan het juiste adres.
Volg Chicago Med
Spin a Yarn, Get Stuck in Your Own String
09x09