8
anonymous geeft "Chicago Med - Eerste aflevering" een 8.
Geschreven door anonymous op 21 november 2015.
1
0

Chicago Med - Eerste aflevering

Wat begon met Chicago Fire groeide uit tot een drieluik van series die allemaal gaan over de hulpdiensten van Chicago. Zo kreeg de politie de naam Chicago PD, de brandweer Chicago Fire en is er sinds vandaag Chicago Med; voor het ziekenhuis van Chicago. Ik, en ik denk velen met mij, heb erg uitgekeken naar deze dag. De cirkel is rond, het drieluik hangt en Chicago is compleet.

De cirkel is rond, het drieluik hangt en Chicago is compleet.

Ik telde als fan van de andere twee series die zich afspelen in Chicago de dagen af en was dan ook erg benieuwd naar Chicago Med. Al eerder werd het ziekenhuis van Chicago geïntroduceerd. Tijdens een cross-over aflevering van de andere twee “Chicago's” werd de pilot uitgezonden van Chicago Med. Toen stelde de serie mij niet teleur en dat doet de eerste 'echte' aflevering van "Med." ook niet.

Het begin is al meteen spannend, dramatisch en hectisch. Een ramp met de metro zorgt dat de net geopende eerste hulp van Chicago Med. meteen in gebruik wordt genomen. Voor de volgers van Chicago Fire en Chicago PD zijn de gezichten van de artsen en verpleegkundigen al bekend, evenals sommige achtergrondverhalen. Toch krijgen we een nieuwe arts te zien. Een trauma-arts die, hoe kan het ook anders, meerijdt in de Metro die verongelukt.

Dr. Connor Rhodes (Collin Donnell, Arrow) had zijn eerste dag waarschijnlijk anders voorgesteld. De dag dat hij in de metro stapte was de dag dat hij als trauma-arts in Chicago Med. zou beginnen. Wat hij niet wist is dat zijn eerste werkdag voordat hij een voet over de drempel van zijn nieuwe werkplek heeft gezet, start. Als de metro waarin hij zit verongelukt, moet hij meteen aan de slag. Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis krijgt hij niet de tijd zichzelf voor te stellen, laat staan de dag te beginnen met een kop koffie en een gesprek met zijn nieuwe collega's.

[image-51975]

Naast Connor zijn er meerder nieuwe gezichten in Chicago Med. Dr. Natalie Manning (Torrey Joël DeVitto, Pretty Little Liars) is een hoogzwangere arts die zo haar eigen redenen heeft om nog steeds te werken in Chicago Med. Naast deze twee onbekende gezichten komt ook Dr. Will Halstead (Nick Gehlfuss, Chicago Fire, Chicago PD) terug. Hij is de broer van Jay, die natuurlijk bekend is van Chicago PD. Naast Will kan ook verpleegkundige April niet ontbreken.

In de eerste aflevering maak je niet alleen kennis met de artsen en verpleegkundigen, ook de patiënten spelen een grote rol. De dramatische en hectische gebeurtenissen in de eerste afleveringen lieten mij niet onberoerd. Chicago Med. slaat met deze aflevering de weg in die ook Chicago Fire en Chicago PD. zijn ingeslagen. Alle drie de series hebben goede special-effects, maar zijn vooral gericht op drama. Niet alleen het drama van de slachtoffers, maar ook van de mensen van Fire, PD en Med. zelf.

Chicago Med voelt, net als de andere twee series, als thuiskomen

Chicago Med. had zijn plek al verdiend aan de muur van Chicago en na het zien van de pilot wil ik meer. Chicago Med. voelt, net als de andere twee series, als thuiskomen. Bekenden zien bij Molly's, andere hulpdiensten tegenkomen in de verschillende series. Eigenlijk mag je de drie afzonderlijke series wat mij betreft gewoon “Chicago” noemen. Ik verheug me op een nieuwe aflevering, een nieuw verhaal, nieuwe achtergrondinformatie en nog heel veel nieuwe seizoenen. Alle Chicago-series bij elkaar krijgen van mij een dikke negen, maar omdat "Med." nog in de kinderschoenen staat geef ik de eerste aflevering een dikke acht. Er is altijd ruimte voor verbetering, ruimte voor meer diepgang, meer liefdes, beter acteerwerk en mooie verhalen.
Volg Chicago Med
Spin a Yarn, Get Stuck in Your Own String
09x09