anonymous geeft "Chesapeake Shores - Seizoen 1" een 7.5.
Geschreven door anonymous op 14 Mei 2017.
9
0

Chesapeake Shores - Seizoen 1

"The whole point in having a relationship with your adult children is to let them make their own decisions."

Tussen al die series waarin geweld, bloedvergieten, dramatische ontwikkelingen en dood en verderf centraal staan, vind je soms een serie die fungeert als adempauze. Chesapeake Shores is zo'n serie; een verhaal naar de succesvolle boekenreeks van Sherryl Woods. Haar boeken vallen in de categorie 'feelgood', ofwel verhalen met een happy end. Niet teveel drama, geen grote ellende, maar een verhaal dat een glimlach op je gezicht kan toveren.

Door te blijven moet ze ook Trace Riley onder ogen komen,haar jeugdliefde, die ze zestien jaar eerder in de steek liet

Chesapeake Shores is een prachtige plek aan het water; de natuur is er prachtig, het landhuis aan zee is magnifiek, de kleuren betoverend en de mensen mooi. Abby O’Brien Winters (Meghan Ory, Once Upon A Time) groeide er op en als haar jongere zusje Jess (Laci J Mailey, Supernatural) haar in paniek belt, vertrekt ze uit New York en gaat ze met haar kinderen terug naar de plek van haar jeugd. Abby lijkt door haar veeleisende baan en haar scheiding niet meer te passen in het idyllische dorpje dat haar vader ooit stichtte. Toch besluit ze te blijven en haar zusje te helpen met het opzetten van een Bed & Breakfast.

Door te blijven moet ze ook Trace Riley (Jesse Metcalfe, Desperate Housewives) onder ogen komen; haar jeugdliefde, die ze zestien jaar eerder in de steek liet. Abby moet zo zichzelf en haar verleden onder ogen komen. Ze moet opnieuw een band opbouwen met haar oma, vader, broers, en met haar moeder, die haar en haar broers en zussen jaren geleden in de steek liet.

Chesapeake Shores
© Hallmark Channel

Chesapeake Shores is een serie, die je misschien snel over het hoofd ziet. Toch is hij het kijken meer dan waard. Het verhaal over familiebanden en verloren jeugdliefdes, met daar tussendoor carrières, kinderen opvoeden en zelfstandig zijn, is erg mooi neergezet. Omdat ik hou van een serie met veel dramatische inhoud, heb ik erg genoten van zoiets simpels als Abby door haar leven zien gaan, haar jeugd te zien, haar band met haar zussen te ontdekken en te zien of zij en Trace ooit weer die band, die zestien jaar geleden verbroken werd, kunnen helen. Ik had het geluk dat ik Chesapeake Shores tegenkwam in de aanbevolen series op Netflix. Halverwege de pilot was ik al verkocht en binnen twee dagen had ik het hele eerste seizoen gezien.

Het voelt als een koele bries op een warme zomeravond

Gelukkig komt er een tweede seizoen. Een vervolg op dit mooie verhaal, dat zelfs op IMDb een 8 haalt. Ik wil meer zien van Abby en Trace, meer genieten van romantische momenten, mooie uitzichten en meer genieten van het gevoel dat deze serie mij geeft. Het voelt als een koele bries op een warme zomeravond, als een arm van je geliefde om je heen, en als zitten en genieten van mooie momenten met familie en vrienden bij een groot haardvuur. Laat je, net zoals ik deed, verrassen door dit mooie, lieve, romantische verhaal. Hopelijk geniet je er net zo van als ik heb gedaan.

Chesapeake Shores is sinds 31 maart 2017 te zien op Netflix.
Chesapeake Shores
© Hallmark Channel