8.5
Conan Miller geeft "Channel Zero - Seizoen 2 (DVD)" een 8.5.
Geschreven door Conan Miller op 15 maart 2019.
0
0

Channel Zero - Seizoen 2 (DVD)

Het tweede seizoen van Channel Zero gaat weer over een andere bekende Internet-creepypasta: No-End House. Regisseur Steven Piet mocht na het beklemmende Uncle John laten zien wat hij kon met seizoen twee van Channel Zero. Dit seizoen heeft zoals gezegd een compleet nieuw verhaal en volledig nieuwe cast, dus geen bekende gezichten of locaties. Hoewel ik het eerste seizoen beloonde met een acht, was er geen enkele garantie dat ik dit tweede seizoen ook zo goed zou vinden. Channel Zero is in Nederland exclusief uitgezonden via Syfy Channel. Wie hem wil zien is dus voorlopig op de dvd-box aangewezen. Verwacht van de Universal-box in ieder geval geen extra’s, want die staan er totaal niet op. Alleen de gebruikelijke variatie aan gesproken talen en ondertitelingen, waaronder Nederlands.

Margot en Jules zullen heel wat persoonlijke grenzen moeten passeren om hun geestelijke gezondheid te bewaren

No-End House gaat over een groepje studenten dat elkaar uitdaagt om een mysterieus rondreizend huis binnen te gaan. Het huis verschijnt steeds op een nieuwe plaats, om na een tijdje weer te verdwijnen, ongeveer net als een kermisattractie. Wie het huis binnengaat moet een aantal kamers door zien te komen. Niemand weet wat je daar te zien krijgt, maar volgens de geruchten hoef je daar geen komedie te verwachten. De serie volgt vooral de gebeurtenissen van Margot (Amy Forsyth, The Path) die recent haar vader is verloren. Haar beste vriendin Jules (Aisha Dee, Sweet/Vicious) voelt zich schuldig. Zij heeft haar niet voldoende heeft gesteund in die moeilijke tijd en dat probeert zij goed te maken door mee te gaan. De komende gebeurtenissen zullen haar trouw stevig op de proef stellen.

De kamers in het huis bevatten vreemde en schokkende zaken, maar de echte ellende begint pas wanneer ze weer buiten zijn. Margot en Jules zullen heel wat persoonlijke grenzen moeten passeren om hun geestelijke gezondheid te bewaren en terug te keren naar hun normale leven. Het is echter maar de vraag of hen dit gaat lukken, want het gevaar komt van alle kanten. Meer zal ik niet vertellen, want deze serie moet je zo onvoorbereid mogelijk zien. Alleen zo kan de kijker zich verplaatsen in de positie van Margot en Jules. Immers, ook zij moeten voortdurend zien uit te vinden wat er eigenlijk gebeurt en hoe ze daarmee om moeten gaan om te overleven.

Het duurde tot deel drie voor ik echt in het verhaal kwam, maar daarna kon ik het niet meer uitzetten

Hoewel het voorgaande misschien een beeld schetst van een serie vol horror en jump-scares, is dit seizoen veel meer dan dat. Tijdens verschillende scenes mocht bijvoorbeeld John Carroll Lynch (American Horror Story) laten zien wat een dijk van een acteur hij is. Hij is een belangrijke factor in dit seizoen en een betere acteur hadden ze misschien niet kunnen kiezen. Net als het eerste seizoen neemt ook No-End House de tijd om op gang te komen. Het duurde tot deel drie voor ik echt in het verhaal kwam, maar daarna kon ik het niet meer uitzetten. Seizoen twee van Channel Zero is compleet anders dan seizoen een. Die eerste was zeker geslaagd, maar ik vond dit tweede seizoen eerlijk gezegd krachtiger en het verhaal origineler. Wat mij betreft een verdiende 8,5 als rapportcijfer. Ik ben benieuwd of seizoen drie en vier hieraan kunnen tippen.

© Syfy
Two of Us
04x06