6.5
Wichita van Rijkom geeft "Camp – Eerste aflevering" een 6.5.
Geschreven door Wichita van Rijkom op 18 juli 2013.
0
0

Camp – Eerste aflevering

Eerlijk gezegd had ik nog niet eerder van de serie gehoord tot ik hem voorbij zag komen op deze site. Zonder vooroordelen ging ik dus ook de eerste aflevering in. Camp, waar gaat deze serie nu eigenlijk over? De serie speelt zich af op een zomerkamp genaamd Little Otter Family Camp. Families komen hier samen voor een paar weken gezelligheid. De kleine kinderen genieten ervan terwijl de tieners zich rot vervelen. Dat is de eerste indruk die je krijgt van deze serie tijdens de eerste minuten.

Een paar karakters staan centraal in Camp. Om te beginnen eigenaresse Mackenzie “Mack” Granger (Rachel Griffiths, Brothers & Sisters), die een bewogen jaar achter de rug heeft nadat haar man haar heeft verlaten voor een jongere Russische vrouw. Ook de toekomst van haar kamp is in gevaar nu haar man zijn deel van het kamp wil verkopen. Dit alles zorgt voor de nodige stress in haar leven. Daarnaast heeft ze een haat-liefde verhouding met de eigenaar van het rivaliserende kamp Ridgefield, Roger Shepherd (Rodger Corser, Underbelly), die tevens interesse heeft in het overkopen van Little Otter Family Camp.

Buzz Granger (Charles Grounds) is de zoon van Mackenzie die al zijn leven lang op het kamp rondloopt. Hij wil dat ‘het’ deze zomer gaat gebeuren en sluit al gauw vriendschap met nieuwkomer Kip Wampler (Thom Green) in wie hij een geschikte ‘wingman’ ziet. Kip is naar het kamp gestuurd door zijn vader voor wat ‘afleiding’. Hij is herstellende van leukemie en hoewel hij in eerste instantie liever zo snel mogelijk weer terug naar huis gaat besluit hij uiteindelijk toch te blijven. Marina Barker (Lily Sullivan) is hier een van de redenen van. Ook zij is nieuw op het kamp na een bewogen schooljaar en voegt zich al gauw bij het ‘groepje’ van Buzz en Kip. Grace (Charlotte Nicdao), een oude bekende van Buzz, probeert ondertussen ook wat meer contact te krijgen met hem, wat in eerste instantie niet helemaal soepeltjes verloopt.

Voor mijn gevoel werd er van alle bovenstaande karakters net iets te weinig achtergrond informatie gegeven tijdens deze eerste aflevering. Je leert ze wel kennen maar niet goed genoeg om mee te leven met hun problemen en drama’s. De humor hier en daar was zeker leuk, ik heb op sommige momenten echt moeten lachen maar als comedy zou ik deze serie nu ook weer niet omschrijven.

Dan heb je ook nog de jongeren die inmiddels alweer heel wat jaren op het kamp werken. David "Cole" Coleman (Nikolai Nikolaeff, Sea Patrol) bijvoorbeeld. Zijn precieze rol op het kamp en in de levens van iedereen is mij tijdens de eerste aflevering nog niet helemaal duidelijk geworden, maar hij lijkt zich erg te bekommeren om Mack en het kamp die hij beiden probeert te helpen waar hij kan. Sarah Brennen (Dena Kaplan) en Robbie Matthews (Tim Pocock) zijn sinds jaar en dag al een setje maar hebben geen contact zodra de zomer op het kamp weer voorbij is. Dit jaar blijkt Robbie echter een verrassing te hebben voor Sarah wat hun relatie flink kan doen veranderen. Sarah ontmoet daarentegen ondertussen iemand anders, schrijver Miguel Santos (Juan Pablo Di Pace) met wie ze een opvallende chemie heeft. Een driehoeksrelatie in de dop? Gezien de promo voor de rest van het seizoen verwacht ik van wel!

Al gauw wordt duidelijk dat er veel stereotypes in de serie verwerkt zitten. Rivalen die zich tot elkaar aangetrokken voelen, de rustige jongen met een geheim en het knappe meisje dat zich tot hem aangetrokken voelt, het verliefde stelletje dat te maken krijgt met een derde persoon in de relatie… Een beetje te voorspelbaar. Mijn eerste indruk van Camp is dus ook wat gemixt. Ik vond de eerste aflevering zeker aardig, het heeft mijn interesse gewekt en de serie heeft naar mijn idee potentie. Maar voor nu vond ik het allemaal nog net wat te zwakjes en oppervlakkig om echt enthousiast van te worden. Een typische zomerserie, maar of deze een lang leven gegund is, heb ik na het zien van de eerste aflevering zo mijn twijfels over.
Volg Camp
Last Days of Summer
Last Days of Summer