7.5
anonymous geeft "Californication - Seizoen 7" een 7.5.
Geschreven door anonymous op 14 november 2014.
0
0

Californication - Seizoen 7

Californication is een 'guilty pleasure'. Zo'n serie waarvan je eigenlijk niet wilt dat je vrouw weet dat je ernaar kijkt, maar je kun er maar niet mee stoppen. Soms te plat, maar wel verslavend. Schrijver Hank Moody (hoofdrolspeler), zijn vriendin (Karen) met wie hij al jaren een knipperlichtrelatie heeft, zijn wijze dochter (Becca) en een het bevriende echtpaar (Charlie en Marcy Runkle) staan centraal in de serie die zich afspeelt in Los Angeles en New York. Naast de hoofdpersonen komt een schier oneindige stroom aan schitterende dames voorbij met wie Hank het bed deelt. Deze recensie gaat over het zevende en laatste seizoen.

Hoe lang blijft het leuk om te kijken naar een serie die ten diepste gaat over twee mensen die niet met, maar ook niet zonder elkaar kunnen? Het is altijd spannend. Er zijn series die, al dan niet door ingrijpen van zenderbazen, te vroeg stoppen. Als kijker blijf je met vragen achter over hoe het met de karakters afloopt. Tegelijkertijd zijn er ook series waarover iedereen het eens is: ze zijn te lang doorgegaan. Een serie die op het juiste moment stopt is relatief zeldzaam. Californication is wat mij betreft een twijfelgevalletje. Te lang of misschien toch op tijd?

In het zevende en laatste seizoen gaat Hank door met waar hij goed in is: drinken, vrouwen versieren, schrijven en slechte keuzes maken terwijl hij eigenlijk het goede wil doen. In de laatste aflevering van seizoen zes zien wij dat Hank er toch voor kiest het hart van ‘zijn' Karen te willen heroveren. Hij springt achter op de motor en belt bij haar aan. Het zevende seizoen bestaat uit twaalf afleveringen, dus het zal niemand verbazen dat het niet afgelopen is als Hank voor de deur staat. De grote vraag die beantwoord wordt tijdens dit seizoen is: krijgt Hank uiteindelijk Karen of is hun relatie voorgoed voorbij? Los van het precieze antwoord en hoe dit vorm krijgt tijdens de afleveringen, kun je de DVD-box met een goed gevoel wegleggen. Er komt duidelijkheid.

Niet iedereen is fan van series als Californication, maar wie houdt van de combinatie humor en drama en ook kan lachen om platte humor is de serie zeker een aanrader. Seizoen 7 was zeker niet het hoogtepunt, maar het biedt een waardig einde voor een geslaagde serie.
Volg Californication
Grace
Grace