7.5
Helgoned geeft "Brooklyn Nine-Nine - Seizoen 5 (DVD)" een 7.5.
Geschreven door Helgoned op 23 februari 2019.
1
0

Brooklyn Nine-Nine - Seizoen 5 (DVD)

Brooklyn Nine-Nine volgt de agenten van het politiekorps van het 99e district van New York. In werkelijkheid bestaat dit district helemaal niet. In Brooklyn worden de nummers 60 tot 94 gehanteerd, maar dat geheel terzijde. Aan het einde van het vierde seizoen eindigt de sollicitatie van agenten Jake Parelta (Andy Samberg, Saturday Night Live) en Rosa Diaz (Stephanie Beatriz, Modern Family) naar een plek in de speciale eenheid van luitenant Hawkins desastreus. De corrupte Hawkins luist hen er beiden in, en zij worden veroordeeld tot 15 jaar gevangenisstraf voor bankroof. In dit seizoen proberen hun collega’s, waaronder rechercheur Terry Jeffords (Terry Crews, Everybody Hates Chris) de beide agenten vrij te krijgen. Daarbij moeten zij vreemde kapriolen uithalen. Kapitien Holt (Andre Braugher, Homicide: Life on the Street) sluit uiteindelijk een gevaarlijke deal om tot een oplossing te komen.

Brooklyn Nine-Nine
© NBC

Rosa en Jake proberen in de gevangenis te overleven en dat is als voormalige agenten niet gemakkelijk. Jake’s enige vriend in de gevangenis is in eerste instantie een moordlustige kannibaal. Maar zonder invloedrijke vrienden zal hij het zwaar krijgen in de gevangenis. Als Rosa en Jake uiteindelijk door een dubieuze actie van hun politievrienden vrij komen, zal tijdens het seizoen wel blijken tegen welke prijs dat is geweest. Ondertussen lossen de agenten diverse misdaden op: een gijzeling, internetproblemen, verzekeringsfraude en schietpartijen terwijl ze ook zaken van levensbelang oppakken: Halloween, Thanksgiving, kapot sanitair en een vrijgezellenfeest.

Het vijfde seizoen is een prima seizoen geworden, leuke ontwikkelingen en goed acteerwerk.

Het vijfde seizoen is een prima seizoen geworden, leuke ontwikkelingen en goed acteerwerk. De acteurs zijn na al die jaren perfect op elkaar ingespeeld. Uiteraard moet je houden van een bepaald soort humor die al vanaf de start schering en inslag is. De personages blijven kleurrijk en ook dit seizoen zijn de makers van de serie baanbrekend in de ontwikkelingen rond de hoofdpersonen. Na dit seizoen zijn er grote veranderingen in de cast te verwachten. In mei 2018 werd de serie stopgezet door Fox. Bliksemsnel werd de serie vervolgens opgepikt door NBC. In januari 2019 werd gestart met het zesde seizoen dat 18 afleveringen zal tellen.

[image-37819]

De DVD uitgave bevat helaas heel beperkte extra’s. Op de eerste en de tweede schijf zijn enkele weggesneden scènes te vinden. Even knipperen met je ogen en je hebt ze gemist. Op het eerste schijfje zijn het twee ultrakorte scènes en op het tweede schijfje ook, in totaal minder dan twee minuten in totaal. Zonder toelichting hebben deze extra’s ook nog eens weinig waarde. Dat doet de serie geen recht, want Brooklyn Nine-Nine is grappig, goed geschreven, origineel en dit seizoen kent bijna alleen maar goede afleveringen.
Volg Brooklyn Nine-Nine
The Last Day (2)
The Last Day (2)