8
Dennis Korpel geeft "Breaking Bad - Seizoen 4" een 8.
Geschreven door Dennis Korpel op 5 november 2012.
1
0

Breaking Bad - Seizoen 4

Eigenlijk is seizoen 4 van Breaking Bad in één woord te omschrijven; briljant. Gezien de recensies van de vorige seizoenen lijkt het wellicht alsof ik in herhaling blijf vallen, maar de schrijvers weten zichzelf keer op keer te overtreffen. Het is ook niet voor niets dat Breaking Bad momenteel wordt geschaald onder de meest succesvolle TV Series van dit moment.

Wederom pakt dit seizoen direct de draad van zijn voorganger op. Wel in een iets rustiger tempo als dat we wellicht gewend zijn, maar zeker niet minder boeiend. De verschillende verhaallijnen die er nog lopen uit het derde seizoen worden uitgebreid neergezet. Eigenlijk worstelt dit seizoen iedereen met diverse relaties. Walt en Skyler, Walt en Jesse, Walt en Gus, Jesse en Gus, Hank en Marie etcetera. De ene relatie zal zichzelf makkelijker herstellen dan de ander, maar dat hier deze keer de nadruk op is gelegd is wel duidelijk.

De kern van Breaking Bad blijft echter natuurlijk wel gewoon wat we gewend waren, Meth koken en uit de handen van zowel de Mexicanen als de DEA blijven. Aangezien er nog een vijfde seizoen op de planning staat, zal de afloop van dit kat en muis spel niemand verbazen, maar de manier waarop hier naartoe wordt gewerkt is wel weer gewoon geniaal. Zoals ik net al aangaf is het begin wat rustiger, maar wordt het tempo gematigd opgevoerd naar een spectaculaire laatste aflevering.

Waar we bij de vorige seizoenen met redelijk open verhaallijnen werden achtergelaten, had dit seizoen een uitstekend einde van de serie kunnen zijn. Eigenlijk is na afloop van de laatste aflevering alles wat er loopt redelijk afgerond. Hier zal dan ook de grootste uitdaging liggen voor de schrijvers. ABC heeft aangekondigd dat seizoen 5 een spetterend einde van de serie zal gaan worden. Zoals het echter nu lijkt, zal er in het laatste seizoen een gehele nieuwe verhaallijn moeten worden gecreëerd. Als ze bij ABC dit vierde seizoen slechts als setup hebben gebruikt voor de grote finale, dan moeten we allemaal na seizoen 5 wel knockout zijn, verwacht ik.
Volg Breaking Bad
Felina
Felina