9
Dennis Korpel geeft "Breaking Bad - Seizoen 3" een 9.
Geschreven door Dennis Korpel op 5 november 2012.
1
0

Breaking Bad - Seizoen 3

Walter en Jesse zijn aan het begin van seizoen 3 echt alles kwijt wat ze maar lief is. Na het gruwelijke vliegtuigongeluk boven de stad, proberen beide mannen hun leven stapje voor stapje weer op orde te krijgen. Dat dat lang niet zo makkelijk en goed gaat als gehoopt, is daarbij slechts een understatement.

Waar er in seizoen twee al duidelijk meer aandacht was voor de (familie)banden rondom de twee hoofdpersonen, gaat seizoen drie daar uitstekend mee door. Walter en Skylar zijn aan het begin van het seizoen uit elkaar. Vooral Walter probeert het hele seizoen lang er alles aan te doen om zijn gezin weer bij elkaar te krijgen. Skylar, die daar zeker de eerste paar afleveringen absoluut geen zin in heeft, komt hierin steeds losser en geeft stukje bij beetje steeds meer toe. Aan het einde van het seizoen is nog lang niet alles zoals het zou moeten, maar Walter mag in ieder geval zijn kinderen weer zien.

Dan Jesse. In het begin van het seizoen is hij vooral bezig met het verwerken van het verlies van Jane. Langzaamaan ziet hij wel in dat zijn leven als junk zo niet verder kan. De AA biedt uitkomst voor hem. Niet alleen voor zijn problemen overigens... Jesse ziet in deze groep gevoelige mensen ook weer een potentiële groep klanten. Als hij naarmate het seizoen vordert een intiemere band aan het opbouwen is met een van zijn mede AA'ers, komt hij ook achter informatie over de dood van een van zijn maten. Hij kan dit maar niet loslaten, wat hem uiteindelijk bijna fataal wordt. Uiteindelijk haalt Jesse het einde van het seizoen wel gewoon, waarin hij ook nog zorgt voor een spectaculaire slotscene. Dit op zich is al best bijzonder, aangezien zijn karakter in eerste instantie al aan het einde van seizoen 1 zou komen te overlijden. De uitstekende acteerprestaties van Aaron Paul hebben Jesse destijds echter gered. Niet voor niets ontvangt Paul in dit derde seizoen ook zijn eerste Emmy.

Dit seizoen kent uiteraard ook weer een paar nieuwe karakters. De Mexicaanse tweeling, Tuco's neefjes, spreken hierbij het meest tot de verbeelding. Beide heren hebben bijzonder weinig tekst, maar laten hun wapens en hakbijlen voor zich spreken. Ze zijn in eerste instantie op pad met als doel het uitschakelen van Heisenberg. Uiteindelijk is niet Walt, maar Hank het slachtoffer van deze mannen. In zijn rol als DEA Agent komt Hank ook bijzonder dicht in de buurt van Heisenberg, maar belandt hij na een confrontatie met de tweeling in het ziekenhuis. De tweeling overleeft dit voorval overigens ook niet. Een van beide sterft ter plaatse, terwijl de ander eerst nog in het ziekenhuis belandt. Hier is echter wel een schoonheidsfoutje te constateren. Hank rijdt een van de Mexicanen klem tussen zijn eigen auto en een andere. Hierdoor verliest onze Spaanstalige vriend, zo blijkt later, beide onderbenen. Dat op zich is vrij opvallend, aangezien hij vanaf zijn middel klem zat tussen beide voertuigen.

Uiteraard mag zo'n kleinigheidje de pret niet drukken. Na seizoen drie heeft iedereen iets langer moeten wachten op seizoen vier, dat volgende maand van start zal gaan. Iedereen die deze serie een warm hart toedraagt heeft de slotscene van seizoen drie nog helder op zijn of haar netvlies staan en zal niet kunnen wachten tot het eindelijk 17 juli is.
Volg Breaking Bad
Felina
Felina