EMB geeft "Braquo - Seizoen 3 (DVD)" een 7.
Geschreven door EMB op 13 december 2019.
1
0

Braquo - Seizoen 3 (DVD)

Braquo is een Franse misdaadserie gemaakt door Olivier Marchal. Het werd geproduceerd door Capa Drama met de deelname van Canal+ in samenwerking met Marathon Group, Be-Films en RTBF.

Het tweede seizoen van Braquo eindigde dramatisch: het team van Eddy Caplan was nog maar net herenigd toen de auto van luitenant Théo Wachewski explodeerde. Aan het begin van dit derde seizoen raken Eddy, Roxanne en Walter verzeilt in een oorlog tussen twee rivaliserende bendes. Beide groepen zijn onderdeel van Vor V Zakone, de beruchte Oost-Europese maffia die bestaat uit Russen, Armeniërs en Georgiërs. Geholpen door Georgische maffia-experts zullen Caplan en zijn mensen moeten voorkomen dat de maffia vaste voet aan de grond krijgt in Frankrijk. Want als dat gebeurt, zal het land overstroomd worden door enorme hoeveelheden cocaïne en zullen de straten van Parijs worden geregeerd met Kalasjnikovs.

Braquo, een goed team, staat onder leiding van Eddy Caplan. Goede personages, goede verhaallijnen en een stevige aanpak met ook menselijke trekjes. Eddy Caplan (Jean-Hugues Anglade) blijft ook in het derde seizoen het hoofdpersonage en de spil van de spannende ontwikkelingen.

In dit seizoen komt de rol van Karole Rocher als Roxane Delgado wat meer naar de voorgrond. Op het einde van het tweede seizoen is haar collega en minnaar Théo Vachewski door een autobom uitgeschakeld en zet ze alles op het spel om de verantwoordelijke hiervoor te pakken te krijgen. Deze jacht houd je op het puntje van je stoel. Théo Vachewski (Nicolas Duvauchelle) zien we niet terug in het derde seizoen, hij kon zich vanwege zijn drukke agenda niet meer vrijmaken. De vrijgekomen plek wordt meesterlijk opgevuld door slechterik Roland Vogel (Geoffroy Thiebaut). De personages worden briljant neergezet. Het levert je als kijker genoeg spanning op. Walter Morlighem (Joseph Malerba) speelt dit seizoen een beetje op de achtergrond en zie je eigenlijk alleen in samenspel met Caplan. Dat is een beetje jammer, als kijker zie je graag alle teamleden in actie komen met sterk acteerwerk.

Bijzonder goed vind ik in dit seizoen het personage van Lizzie Brocheré als Oriane. Zij is eropuit om wraak te nemen op Caplan en blijkt een belangrijke spil in het geheel van het derde seizoen.

Braquo is geen zoetsappige politieserie en is soms zelfs extreem gewelddadig. Als je daar niet van houdt kun je Braquo beter overslaan. Het team van Braquo heeft geen geduld met traditioneel politiewerk, het is politiewerk op het randje en soms er over. Caplan en zijn team stellen loyaliteit aan elkaar boven al het andere. Braquo stelt nadrukkelijk vragen bij het verschil tussen goed en kwaad en laat zien wat er kan gebeuren als wetsdienaars met een nobel uitgangspunt zichzelf boven de wet stellen.
Volg Braquo
All The Way And Until The End
All The Way And Until The End