8.5
Mandy Gelling-Potharst geeft "Boston Legal - Seizoen 2" een 8.5.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 7 januari 2014.
0
0

Boston Legal - Seizoen 2

Boston Legal is voor mij één van de beste advocatenseries die ooit gemaakt is. Het is een tragikomedie waarin politiek, romantiek, vriendschap, collegialiteit, chantage en misdaad uitgebreid aan bod komen. Boston Legal weet een gevoelig onderwerp als moord of ziekte op een dusdanige manier te brengen dat je er soms om moet huilen en soms om moet lachen. Soms is het cynisch of sarcastisch maar altijd met respect naar de gebeurtenissen of de personen toe.

Crane, Poole & Schmidt is het advocatenkantoor waar 95% van de serie zich afspeelt. Denny Crane is de medeoprichter en bezorgt de andere senior partners de nodige kopzorgen. Met zijn eigenzinnige en excentrieke gedrag weet hij menig partner, advocaat, rechter of verdachten op de kast te krijgen. Ook de vrouwelijke verdachten en advocaten valt hij regelmatig lastig. Denny Crane is een vrouwenverslinder en weet met vier gestrande huwelijken weer een vrouw te strikken voor een huwelijk. Dit drijft Shirley Schmidt en Paul Lewiston tot wanhoop. Maar zoals altijd weet Denny Crane de situatie zo te draaien dat alles naar zijn hand wordt gezet.

Zijn beste vriend advocaat Alan Shore heeft veel met Denny te stellen en hij moet hem regelmatig uit benarde situaties redden. Zelfs in de rechtszaal moet Alan zijn vriend Denny vaak helpen. Gelukkig weet Alan niet alleen Denny maar ook zijn vele cliënten te redden uit benarde situaties. Alan weet namelijk met zijn briljante analyses en slotpleidooien de jury en de rechter te overtuigen van het gelijk van zijn cliënt. De slotpleidooien komen ook zeer realistisch over bij mij als kijker, Alan Shore weet met zijn prachtige pleidooien de kijker te betoveren. Ook weet hij menig vrouwenhart te veroveren al is hij zelf bang voor langdurige relaties.

Het leuke aan Boston Legal is dat vele bekende gezichten een gastrol spelen in de serie. Zo hebben we daar Michael J. Fox (Spin City) die ouder is geworden maar zijn jongensachtige streken nog niet kwijt is en daar ondervindt advocaat Denise Bauer de directe gevolgen van. Of Tom Selleck (Magnum P.I.) die het leven van Shirley Schmidt op zijn kop komt zetten. De flitsoptredens van Larry King en Wes Craven die de serie iets extra’s geven. Ook Jeri Ryan (Shark) of Heather Locklear( Dynasty) geven de serie dat beetje extra waardoor je geboeid blijft kijken. Betty White (Golden Girls), Joanna Cassidy (Body of Proof), Christian Clemenson (CSI Miami). Michael Ensign (CSI) en Rupert Everett (Parade’s End) weten de advocaten bezig te houden, al dan niet in de hoedanigheid als cliënten.

Seizoen twee van Boston Legal houdt zich ook bezig met ernstige zaken, als abortus, drugfeestjes onder tieners, verslaving en moord of doodslag. De ernstige zaken en de komische zaken houden elkaar prima in evenwicht. De acteurs overtuigen en dat is leuk om naar te kijken. De chemie tussen Schmidt en Crane, de seksuele relatie ‘friends with benefits’ van Denise Bauer en Brad Chase, de niet helemaal geestelijke gezonde Poole (Larry Miller, Seinfeld) of Jerry “Hands” Espenson (Christian Clemenson, CSI: Miami) maken dat je je geen moment verveelt en er altijd interessante karakters voorbij komen die de boel levendig houden.
Boston Legal is een serie waar je makkelijk doorheen vliegt, voor je het weet is een aflevering of seizoen voorbij. Deze dame heeft nog drie seizoenen te gaan, maar mocht je een keer niet weten wat je moet gaan kijken probeer eens Boston Legal. Ik weet bijna zeker dat je je niet zult vervelen.

8.5 punten, daar is de jury wel over uit.
Volg Boston Legal
Last Call (2)