5
anonymous geeft "Bonnie and Clyde - Eerste aflevering" een 5.
Geschreven door anonymous op 11 december 2013.
0
0

Bonnie and Clyde - Eerste aflevering

Het was een van de meest geprezen films van de jaren 60; Bonnie & Clyde. Omdat dit criminele liefdeskoppel nog steeds populair is, kreeg het een serie, een mini-serie wel te verstaan. Deze bestaat uit tweede delen. Part One, waarin we zien hoe Bonnie en Clyde elkaar ontmoeten en Part Two, waarin het stel samen met een bende Texas op zijn kop zet.

De uit 1967 afkomstige film, die geregisseerd werd door Arthur Penn en waarin Warren Beatty en Faye Dunaway de hoofdrollen speelden, vertelt het verhaal van Clyde Barrow en Bonnie Parker. Twee jonge mensen die uiteindelijk door het leven gingen als Bonnie & Clyde. In de vroege jaren 30 beroofden ze banken in Texas. Uiteindelijk zullen ook zij het onderspit delven als ze in de handen, en de kogelregen, van de politie terechtkomen.

De 2013 versie van Bruce Beresford is deels een vervolg, maar ook een hervertelling van deze film. We leren Clyde als klein kind kennen en volgen hem tijdens zijn kinderjaren tot het moment waarop hij Bonnie ontmoet. De actrice in spe, de glamoureuze Bonnie Parker verandert als ze Clyde Barrow tegenkomt. Bonnie raakt geobsedeerd door zijn geld en zijn status. Zij verzint de naam Bonnie and Clyde.

Clyde zit regelmatig in de gevangenis waar hij wordt verkracht en ook een blessure oploopt waardoor hij mank loopt. Emile Hirsch(Into the Wild) geeft zijn Clyde een hart. Af en toe doet hij me denken aan een jonge Leonardo Di Caprio. Holliday Grainger (The Borgias) zet een zwoele Bonnie neer. Toch kan ik haar niet los zien van rol als Lucretia Borgia. Op mij komt ze al net zo verwend over als in The Borgias.

Naast Hirsch en Grainger zien we meer bekende Hollywoodacteurs terug, zoals Holly Hunter en William Hurt. Ondanks deze sterren is de serie een opeenstapeling van gemiste kansen. Overal voelt het nep aan. Te overdreven, of juist niet goed uitgewerkt. Er had zoveel meer in deze serie kunnen zitten. Na het eerste half uur waarin je Clyde van kleine jongen op ziet groeien tot de man, liever gezegd knul, was mijn concentratie weg.

Gelukkig dat het hier om een mini-serie gaat. Als deze serie uit twaalf afleveringen had bestaan, was ik al lang afgehaakt. Bonnie and Clyde de serie heeft een al net zo'n kort leven als de echte Bonnie and Clyde. Werd bij het stel de auto doorzeeft met kogels, de serie mist die knallen, het vuurwerk en de chemie tussen de verwende Bonnie en haar jonge Clyde. Mede door de gemiste kansen geef ik dit drama een dramatische vijf.
Volg Bonnie and Clyde
Episode 2
Episode 2