8
anonymous geeft "Body of Proof - seizoen 1 & 2" een 8.
Geschreven door anonymous op 5 november 2012.
0
0

Body of Proof - seizoen 1 & 2

Body of Proof is een Amerikaanse politie/dramaserie van ABC. De serie ging in première op 29 maart 2011. In Body of Proof wordt het leven van dr. Megan Hunt (Dana Delany, Desperate Housewives) en haar collega’s van het medisch onderzoeksteam van Philadelphia gevolgd. Dr. Megan Hunt was ooit een briljante neurochirurg tot een auto ongeluk een einde maakte aan haar carrière. Dit omdat het ongeluk plotselinge verlamming in haar handen veroorzaakte waardoor één van haar patiënten op de operatietafel gestorven is. Al voor het ongeluk had haar carrière Megans huwelijk doen mislukken en had haar ex-man Todd volledige voogdij over haar dochter Lacey gekregen. Waar menig mens op dit moment bij de pakken neer was gaan zitten, stort Megan zich volledig op haar nieuwe baan als lijkschouwer bij het Medisch Onderzoeksteam van Philadelphia. In alle moordzaken waar dr. Hunt voor aangewezen is, wordt zij bijgestaan door haar partner Peter Dunlop (Nicholas Bishop, Above the Law), een oud-politieagent met veel interesse voor Geneeskunde.

Megan blijkt zoals verwacht weer uitzonderlijk goed in haar werk te zijn en neemt de taak op zich te willen ‘spreken’ door de doden, om de slachtoffers en nabestaande zo de rust te geven die zij verdienen. Zoals in alle politieseries draait het ook hier om bewijs en Megan is er heilig van overtuigd dan al het bewijsmateriaal dat je nodig hebt om moorden op te lossen verborgen ligt de lijken zelf (waardoor meteen de naam van de serie, Body of Proof, gelegitimeerd is, want het betekend lichaam van het bewijs). Met onnavolgbare gedrevenheid lost Megan moordzaken op waarbij niets of niemand haar in de weg staat. Haar bazin dr. Kate Murphy (Jari Ryan, Boston Public) en teamhoofd Curtis Brumfield (Windell Middlebrooks) drijft zij dan ook tot het uiterste en Megan krijgt hierdoor de reputatie dat zij de scheiding tussen haar eigen onderzoek en dat van de politie niet altijd respecteert, wat soms hilarische evenals gevaarlijke situaties oplevert. In seizoen één komen we daarnaast ook langzaam aan meer te weten over Megans ongeluk, haar scheiding en slechte relatie met haar dochter. Veel diepte kent dit seizoen echter nog niet, maar dat kan ook niet met maar 9 (!) afleveringen, zelfs een spannende afsluitende aflevering blijft uit.

Seizoen twee kent daarentegen twee keer zoveel afleveringen en hierdoor leren wij onder andere Megans collega’s Peter Dunlop en Kate Murphy beter kennen, maar ook van Curtis en Ethan Gross (Geoffrey Arend) Megans assistent, krijgen we meer hoogte. Bazin Kate krijgt een relatie met Megans ex-man Todd en werkt hierdoor nog meer irritatie op naast al het gebruikelijke gezeur over regeltjes. Peter Dunlop blijkt 3 zussen de hebben en geadopteerd te zijn omdat zijn ouders erg graag een jongetje wilden. Tijdens één van de onderzoeken komt Peter in aanraking met een bureau dat biologische ouders en geadopteerde kinderen weer bij elkaar brengt. Megan spoort Peter aan hier iets mee te doen. Ondertussen begint Peter ook een relatie met collega Dani, die de lijken van de ‘crimescene’ naar het laboratorium brengt. Oftewel, seizoen twee kent niet alleen meer diepte en drama, wat de serie zeker kon gebruiken, maar blijft zeker interessant en standvastig als politieserie. Het lijkt zelfs alsof de schrijvers het niveau van seizoen 1 compleet achter zich gelaten hebben en een nieuwe standaard neerzetten met de laatste 3 mega sterke afleveringen van dit tweede seizoen.

Dani krijgt de hoofdrol in de 18e aflevering van dit seizoen door als eerste te overlijden aan een in eerste instantie wereldvreemd virus dat de inwoners van Philadelphia terroriseert. Megan werkt Kate daarnaast zo op de zenuwen omdat zij niet wil dat het onderzoek wordt overgenomen door een landelijk onderzoeksteam, dat Kate zichzelf besmet met dit virus. Na alle gebruikelijke drama lijkt het dan toch nog tot een vrolijk seizoens einde te komen. Niets is echter wat het lijkt als de finale zich na dit spannende tweeluik aandient. Megan komt een nieuw slachtoffer van een seriemoordenaar van haar allereerste zaak als lijkschouwer tegen. De moordenaar zit echter allang achter slot en grendel. Dat dit geen waterdicht alibi is blijkt als Peter Megan uit een levensgevaarlijke situatie moet redden. Waardoor het grote afwachten kan beginnen, namen wij in seizoen 2 alleen afscheid van Dani of ook van Megans partner in crime Peter?
Volg Body of Proof
Daddy Issues
Daddy Issues