Helgoned geeft "Blue Bloods - Seizoen 11" een 7.5.
Geschreven door Helgoned op 11 juni 2021.
4
0

Blue Bloods - Seizoen 11

Het elfde seizoen van Blue Bloods is korter dan normaal, maar is een solide toevoeging aan deze sterke serie.

Het elfde seizoen van Blue Bloods alweer en ondanks een heel late start in december 2020, bestaat het toch uit zestien afleveringen. Deze serie gaat over het werk van de familie Reagan in New York. Een speciale familie, want iedereen dient de wet, ze werken ofwel voor de politie of voor justitie. Frank Reagan (Tom Selleck, Magnum, P.I. (1980)) is hoofdcommissaris, rapporteert rechtstreeks aan de burgemeester en geeft leiding aan het hele politiekorps. Zijn vader Henry (Len Cariou, Brotherhood) is een gepensioneerd politie agent, die zijn carrière uiteindelijk afsloot als commissaris.

Blue Bloods
© CBS

Frank’s oudste zoon Danny Reagan (Donnie Wahlberg, Band of Brothers) is een detective bij de NYPD en zijn jongste zoon Jamie Reagan (Will Estes, American Dreams) is een straatagent. Zijn dochter Erin Reagan (Bridget Moynahan, Six Degrees) is assistent openbaar aanklager voor het openbaar ministerie en komt zo soms zij aan zij of juist lijnrecht tegenover de politie te staan. Naast de gebruikelijke familieperikelen zoals liefde en verdriet, maken de Reagans in de misdaadbestrijding elk op hun eigen wijze het nodige mee. Het is traditie dat de hele familie elke zondagavond samen eet en dan worden de dilemma’s van hun werk aan tafel met elkaar besproken.

Blue Bloods
© CBS

Naast de overledenen echtgenotes van zowel Henry als Frank Reagan mist er nog iemand aan tafel en dat is de middelste zoon, Joe Reagan. Hij is het slachtoffer geworden van een actie van corrupte agent en dit seizoen komt er verrassend nieuws over het verleden van Joe naar boven. Het omgaan met COVID-19 in een brandhaard als New York speelt natuurlijk een rol in diverse afleveringen. Daarnaast zijn er de gebruikelijke moorden, gevaarlijke goksyndicaten en berovingen, maar ook zwaardere onderwerpen zoals post traumatische stress door het verliezen van collega politieagenten komen voorbij. Het seizoen is helaas korter dan normaal, maar vormt een solide toevoeging aan de serie.

Het is een serieuze serie met sterke karakters en goede realistische afleveringen

Het beginthema van Blue Bloods is van Mark Snow, een zeer ervaren componist die klassieke televisiethema’s schreef voor The X Files, Millennium, Bull (2016) en Starsky & Hutch. Blue Bloods is een ontzettend constante hitserie voor CBS, vanaf de start worden hoge kijkcijfers gehaald. In Nederland wordt de serie vooral erg laat aan het begin van de nacht uitgezonden op Net 5 en SBS6 en zijn we nog maar bij seizoen acht aanbeland. Dat is zonde, want de serie doet niets onder voor langlopende klassiekers als NCIS en Law & Order: Special Victims Unit. Het is een serieuze serie met sterke karakters en goede realistische afleveringen. Ik mag er in ieder geval al seizoenen lang met veel genoegen naar kijken. Inmiddels heeft CBS al opdracht gegeven om een twaalfde seizoen te maken.
Volg Blue Bloods
Shadowland
Shadowland