7.5
Bo Verhoef geeft "Blood & Water - Seizoen 1" een 7.5.
Geschreven door Bo Verhoef op 6 juli 2020.
2
0

Blood & Water - Seizoen 1

Blood & Water is een tienerdrama dat zich afspeelt in Zuid-Afrika. De serie draait om de zestienjarige Puleng (Ama Qamata), die haar hele jeugd al wordt overschaduwd door de vreselijke verdwijning van haar zus Phume toen zij nog maar een baby was. Wanneer Puleng met haar beste vriendin naar een verjaardagsfeestje van een populair meisje gaat (Fikile, gespeeld door Khosi Ngema), begint Puleng te denken dat dat misschien ook wel haar verloren gewaande zus kan zijn. Het eerste seizoen gaat dan ook over de mysterieuze verdwijning en Pulengs zoektocht naar de waarheid.

Deze serie is een goede toevoeging aan het steeds maar groter wordende Netflix Originals aanbod.

Het seizoen telt maar zes afleveringen, dus je bent er zo doorheen. Het kijkt lekker weg en er gebeurt net genoeg in de verschillende afleveringen om te blijven boeien. De rode draad is het verhaal van Puleng die denkt dat Fikile weleens haar verdwenen zus kan zijn. Maar rondom die rode draad zijn er nog een heleboel andere verhaallijnen zoals een affaire tussen een leraar en een student, een liefdesdriehoek en veel drama dat je eigenlijk wel kunt verwachten in een highschool-serie. Misschien vinden velen het te simpel en te veel lijken op andere series. Toch vind ik de serie echt wel een goede toevoeging aan het steeds maar groter wordende Netflix Originals aanbod.

In mijn recensie over de eerste aflevering gaf ik aan dat de serie een soort mix is van Gossip Girl, Elite en Riverdale, maar dan met een Afrikaanse twist. Die vergelijking klopt naar mijn mening nog steeds. Ik vind de acteurs en actrices allemaal heel goed bij de serie passen en ze spelen stuk voor stuk een geweldige versie van hun personage. Je wordt al gauw fan van verschillende personages en de hele serie heeft iets verfrissends. Ik denk ook echt dat het goed is om meer variatie aan te brengen in de het tienerdrama aanbod dat er al is. Zowel in het soort serie, als in variatie qua cast. Deze serie is hopelijk dan ook een stap in de goede richting, vooral in deze tijd.

De hele serie heeft iets verfrissends.

Het verhaal had eigenlijk nog wel een paar extra leuke plotwendingen kunnen gebruiken, als je het mij vraagt. Het is een goed verhaal, maar het had misschien nog twee of vier extra afleveringen kunnen gebruiken. Die extra tijd had gebruikt kunnen worden om de serie wat meer verdieping te geven. De serie gaat nu misschien meer in op de verschillende relaties van Puleng, dan op het echte mysterie waar de serie om draait en de problemen die een grote rol spelen in Zuid-Afrika. Nu is het allemaal heel erg op de oppervlakte gebleven en heb je misschien alleen nog maar meer vragen rondom de verdwijning van Phume. Het tweede seizoen is inmiddels al wel aangekondigd, dus je kunt met een gerust hart aan deze serie beginnen!
Volg Blood & Water
Proceed with No Expectations
Proceed with No Expectations