7.5
Bo Verhoef geeft "Blood & Water - Eerste aflevering" een 7.5.
Geschreven door Bo Verhoef op 28 Mei 2020.
3
1

Blood & Water - Eerste aflevering

Een huis vol ballonnen en slingers, maar geen blije gezichten. Een megagrote taart, maar niemand die de kaarsjes uitblaast. Geen feestvarken, maar een feesttafel vol met babyfoto’s. Dat is de eerste scène van een nieuwe serie van Netflix: Blood & Water. Al snel kom je erachter dat er geen feestvarken is, want het zogenaamde jarige meisje is zeventien jaar geleden ontvoerd toen ze een baby was. Haar ouders, zusje en broertje hebben geen idee wat er met haar gebeurd is. Daarom vieren ze nog altijd haar verjaardag, voor het geval ze wel ineens een keer op duikt en ze verder kunnen gaan waar ze ooit waren gebleven.

Het zusje is de zestienjarige Puleng Khumalo (Ama Qamata). Een intelligente en impulsieve tiener die eigenlijk wel klaar is met de verjaardag vieren van een zus die ze nooit heeft gekend. Nadat ze haar moeder hiermee confronteert, barst de bom los en sluipt ze het huis uit. Ze gaat naar haar beste vriendin toe en eindigt samen met haar op een luxe huisfeestje. Op het huisfeestje wordt ze omringd door rijkeluiskinderen. Haar oog valt echter op twee specifieke gasten: fotograaf Wade (Dillon Windvogel) en de mooie (en toevallig ook) jarige Fikile Bhele (Khosi Ngema). Wade maakt een vergelijking tussen Puleng en Fikile. Ze hebben dezelfde bouw en hun gezichten hebben dezelfde kenmerken. Daarnaast is het toevallig dat Fikile ook precies op die dag jarig is. Je snapt dat Puleng meteen geïntrigeerd is door dit meisje.

De serie is een goede mix van Gossip Girl, Elite en Riverdale.

De volgende dag wordt Pulengs vader opgepakt voor de ogen van al haar klasgenoten. Hij wordt ervan verdacht dat hij een rol heeft gespeeld in de verdwijning van haar zus en wordt aangeklaagd voor mensenhandel. Ondertussen probeert Puleng dichtbij Fikile te komen, omdat ze eigenlijk een DNA test wil uitvoeren om achter de waarheid te komen. De rode draad van de serie is daarmee gelijk bekend en ik werd helemaal meegenomen in het mysterie. Ik wil nu al weten wat het verhaal achter haar zus is. Is Fikile inderdaad haar zus of zit er nog een ander verhaal achter?

De serie is een goede mix van Gossip Girl, Elite en Riverdale en speelt zich af in Zuid-Afrika. Wat mij betreft een perfecte mix van series en het feit dat het een Afrikaanse Netflix Original is, vind ik heel erg leuk. Toen de eerste aflevering voorbij was, wilde ik eigenlijk vrijwel meteen doorgaan met de volgende en dat zegt genoeg. Ja, deze serie is zeker interessant genoeg om te gaan proberen!
Volg Blood & Water
Proceed with No Expectations
Proceed with No Expectations