Bo Verhoef geeft "Big Hero 6: The Series - Eerste aflevering" een 7.5.
Geschreven door Bo Verhoef op 12 december 2017.
1
0

Big Hero 6: The Series - Eerste aflevering

Als je een echte Big Hero 6 fan bent, dan kan je eigenlijk niets anders dan genieten van nog meer Hiro en Baymax verhalen.

Het is alweer drie jaar geleden dat we kennismaakten met de grappige en hartverwarmende superheldenfilm Big Hero 6. Als je deze film nog niet hebt gezien, ga hem kijken, want het is misschien wel de beste animatiefilm van de afgelopen jaren. In de film stond de relatie tussen Tadashi Hamada en zijn veertienjarige broertje Hiro centraal. Een relatie waar we helaas niet lang van konden genieten, omdat Tadashi zichzelf opofferde voor het leven van een ander. Op dat moment wilde Hiro het werk van zijn broer voortzetten en maakten we kennis met Baymax, een zorgrobot, en de hechte vriendenclub van Tadashi. In de film veranderen Hiro, Baymax en de vier vrienden in superhelden en verslaan ze de persoon die achter de dood van Tadashi zit. Bij dit gevecht verliezen ze helaas Baymax. Aan het einde van de film ontdekt Hiro de geheugenkaart van Baymax die hij in zijn vuist vasthield, waardoor Hiro Baymax opnieuw zou kunnen bouwen.

De serie gaat eigenlijk precies door waar de film is opgehouden. Je ziet hoe Hiro’s eerste momenten op de universiteit zijn en je krijgt te weten hoe het Hiro is gelukt om Baymax opnieuw te bouwen. Dit gaat echter niet vlekkeloos, wat voor hilarische momenten zorgt. Wel vind ik dat er een beetje te veel naar de film (en de dood van Tadashi) wordt verwezen en dat je eigenlijk kijkt naar veel herhaling. Naast de avonturen van Hiro en Baymax, speelt Fred ook een grote rol in de spin-off. Hij wil eigenlijk superheld blijven na zijn avonturen met de andere vrienden. Hij stelt voor om ’s nachts te waken over de stad, wat natuurlijk ook niet altijd even goed uitpakt. Maar toch blijven de superheldenscènes misschien wel het allerleukste van alles.

Big Hero 6: The Series
© Disney XD
Omdat je de prachtige kwaliteit van Big Hero 6 in je hoofd hebt, kost het wellicht even wat moeite om te wennen aan deze 2D animatieserie. De serie voelt toch iets kinderlijker aan waardoor het voor mij voelde alsof ik terug was in de jaren ’90 en naar Fox Kids keek. Maar als de eerste aflevering een indicatie is voor het hele seizoen van Big Hero 6: The Series, dan kan de kijker een goede mix van actie en komedie verwachten. Als je een echte Big Hero 6 fan bent, dan kan je eigenlijk niets anders dan genieten van nog meer Hiro en Baymax verhalen.
Volg Big Hero 6: The Series
The Mascot Upshot
The Mascot Upshot