8
anonymous geeft "Being Human seizoen twee en drie" een 8.
Geschreven door anonymous op 5 november 2012.
0
0

Being Human seizoen twee en drie

Menselijk zijn valt nog niet mee, dat ontdekken ook de drie hoofdpersonen in Being Human. Maak kennis met John Mitchell, een 120 jaar oude vampier, gespeeld door Aidan Turner (die bekend is van onder andere; Desperate Romantics, The Hobbit en The Tudors), George Sands, de intelligente weerwolf gespeeld door Russell Tovey (Dr. Who, The Bill) en Annie Sawyer(Lenora Crichlow, bekend van The Bill). Zij speelt de geest van een vrouw die onder mysterieuze omstandigheden is overleden. Alle drie proberen ze een zo gewoon mogelijk bestaan op te bouwen maar dat valt niet mee: Menselijk zijn is een hele opgave.

Inmiddels zijn er in de UK vier seizoenen uitgezonden en seizoen vijf is in de maak. In tegenstelling tot de Amerikaanse variant is de Engelse versie stukken beter, meeslepender, humoristischer en sexyer. De serie die momenteel in Nederland wordt uitgezonden op de digitale zender Foxlife vertelt het verhaal van weerwolf George, zijn vriendin Nina (Sinéad Keenan), vampier John Mitchell en geest Annie.

In seizoen twee staan de twee fundamentalistische christenen Jaggat en Kemp centraal. Zij hebben ontdekt dat er vampiers, weerwolven en spoken bestaan en zullen alles in het werk stellen om deze wezens te vernietigen. Bij weerwolven kan het gen dat zorgt dat ze weerwolf worden, door middel van gruwelijke experimenten en met veel geweld verwijderd worden. Vampiers zijn de duivel in levende lijven en horen gedood te worden en geesten horen niet op aarde maar moeten, desnoods met geweld, over de grens naar het hiernamaals geduwd worden.

In seizoen twee zien we ook een grote moordpartij die bekend komt te staan als de ‘box tunnel murders’, een moord gepleegd door een bloeddorstige Mitchell. George ontmoet de wetenschappers Jaggat en Kemp en ziet hoe zijn vriendin Nina ten prooi valt aan de gewelddadige experimenten van deze wetenschappers en Annie vind in een van de wetenschappers een luisterend oor, helaas wil ook hij haar een enkele reis naar het hiernamaals cadeau doen. Ondanks de smeekbedes van Annie slaagt hij erin haar aardig op weg te helpen.

In seizoen drie krijgt hij zijn zin. Hij stuurt Annie naar het vagevuur, Mitchell is degene die haar redt maar zal daar uiteindelijk de ultieme prijs voor moeten betalen. George en Nina krijgen een enorme schok te verwerken, naast het probleem weerwolf kondigt zich een nieuw 'probleem' aan. Helaas betekent het einde van seizoen drie ook het einde van de twee mannelijke hoofdrolspelers. Deze worden vervangen door twee nieuwe mannelijke wezens en daarnaast doet een ander persoontje haar entree.

Elk seizoen van Being Human bevat maar acht afleveringen waardoor de serie snel en spannend blijft. Ondanks de spanning en het drama, is ook de humor aanwezig. Deze uit zich in oneliners en kleine grappige momenten, zo blijft de spanning in de serie altijd aanwezig. Op sommige momenten is deze spanning zelfs te snijden en enorm voelbaar en betrap ik mezelf er wel eens op dat ik de hoofdpersonen waarschuw of uitbundig met ze mee lach.

Being Human is een geweldige serie en ik ben erg benieuwd naar seizoen 5. Afscheid nemen van George en Mitchell viel mij zwaar, het was erg moedig (maar ook gevaarlijk) om de twee dragers van Being Human uit de serie te schrijven. Toch is het de mensen van Being Human gelukt om de serie succesvol te vervolgen en het heeft mij ook in seizoen vier weer op het puntje van mijn stoel laten zitten. Kortom; houd je van vampiers, weerwolven, geesten, spanning en humor dan zou Being Human zomaar eens een nieuwe verslaving kunnen zijn.
Volg Being Human
The Last Broadcast
The Last Broadcast