anonymous geeft "Being Erica - Seizoen 1" een 8.
Geschreven door anonymous op 19 Maart 2013.
0
0

Being Erica - Seizoen 1

Als ik iets stoms heb gedaan dan denk ik wel eens: 'Kon ik maar terug gaan in de tijd, dan had ik het anders aangepakt', zo ook Erica Strange.

Being Erica draait om de 32-jarige Erica Strange (Erin Karpluk, bekend van de serie ‘Life Unexpected’ en haar gastrol in 'The L Word'). Haar leven is absoluut niet gelopen zoals ze gehoopt had en is één grote puinhoop. Wanneer ze haar dieptepunt heeft bereikt komt ze Dr. Tom (Michael Riley, te zien in de film 'Mr. Nobody' en de serie 'This is Wonderland') tegen. Deze mysterieuze therapeut beweert dat hij Erica kan helpen.

Vanaf dat moment verandert het hele leven van Erica. Dr. Tom is de therapeut die ik dolgraag zou willen hebben. Hij laat Erica namelijk een lijstje maken met alle dingen waar ze spijt van heeft. Vervolgens stuurt hij haar terug in de tijd zodat ze die gênante of pijnlijke gebeurtenissen in haar leven opnieuw kan doen. Zo is ze opeens weer 18 jaar en probeert ze haar gênante schoolmoment te veranderen, beleeft ze haar Bat Mitzvah opnieuw en leert ze haar moeder, Barb (Kathleen Laskey, te zien in de serie ‘Blue Murder’) op een andere manier kennen. De dingen die ze opnieuw mag doen pakken niet altijd goed uit, wat ervoor zorgt dat ik als kijker soms tenenkrommend achter de buis zit.

Being Erica draait niet alleen om het terugreizen in de tijd, het gaat erom wat ze ervan leert en wat ze daarmee doet in het heden. Zo komt ze er door haar tijdreizen achter wat haar echte gevoelens nou zijn voor Ethan, (Tyron Leitso, te zien in de series ‘Wonderfalls’ en ‘Edgemont’) haar beste vriend.

De laatste aflevering van de serie vind ik het mooist, omdat iedereen de dood van een familielid, vriend of geliefde het liefst tegen zou willen gaan, zo ook Erica. In deze aflevering wordt ze namelijk geconfronteerd met het ergste wat ze in haar leven heeft meegemaakt. Namelijk de dood van haar broer Leo (Devon Bostick, te zien in ‘Dead Before Dawn’). Ze wordt teruggestuurd naar de avond waarop haar broer dood gaat. Wanhopig probeert ze zijn lot te veranderen. Waardoor ze er hardhandig achter komt dat je niet zomaar voor eigen God kan spelen.

Being Erica is een van de meest ondergewaardeerde series als je het mij vraagt. De pijnlijke momenten die ze opnieuw mag beleven zijn voor veel vrouwen herkenbaar. Wat ervoor zorgt dat je je compleet kan inleven in Erica. Daarnaast gaat deze serie over de worsteling van het vinden van een baan, jaloezie, vriendschap en liefde, en de keuzes die je maakt in het leven. Allemaal factoren die deze serie geweldig maken.
Volg Being Erica
Dr. Erica
Dr. Erica