7.5
anonymous geeft "Beauty and the Beast - Seizoen 2" een 7.5.
Geschreven door anonymous op 27 juli 2014.
0
0

Beauty and the Beast - Seizoen 2

We kunnen ons allemaal nog de laatste beelden herinneren van het afgelopen seizoen. Vincent wordt gevangen genomen door Muirfield en in een net, hangend onder een helikopter, naar een onbekende bestemming gebracht. Catharine blijft achter zonder Vincent, maar met 'beest' Gabe. Seizoen één stond in het teken van Vincent en Catharine en hun ontluikende liefde. Het kleffe tussen de twee werd af en toe een beetje te zoet en ik hoopte dat het tweede seizoen minder klefheid en meer spanning zou bevatten.

Inmiddels zijn er drie maanden verstreken, drie maanden waarin Catharine haar zoektocht naar Vincent niet opgeeft. Dat hij in handen van Muirfield is gevallen kan niet veel goeds betekenen. Als Catharine uiteindelijk Vincent vindt, blijken haar nachtmerries werkelijkheid te worden. Niet alleen heeft Vincent geen litteken meer, ook zijn geheugen is gewist. Dit was voor mij een opluchting; even geen zwoel gedoe tussen die twee, maar een zoektocht naar de harde werkelijkheid.

In de tweede aflevering neemt Vincent Catharine gevangen en ja hoor, de romance laait weer op, of toch niet? J.T, Tess en Gabe werken samen om Catharine vrij te krijgen. Ik zal natuurlijk niet teveel verraden, dat zou de pret kunnen drukken en dat wil ik niet. Seizoen één vond ik beter, leuker en spannender dan het tweede seizoen. Een aantal leuke romances ontstaan wel tijdens dit tweede seizoen, maar toch staat de romantiek niet voorop in dit seizoen.

Gelukkig krijgen Tess en J.T een grotere rol in dit tweede seizoen en hun eeuwige gemopper op elkaar blijft leuk. Toch kent dit seizoen ook minpunten. Steeds weer de flashbacks naar een ver verleden zijn storend en dragen niet bij aan de snelheid en spanning die ik had verwacht van dit seizoen. Je merkt dat de schrijvers af en toe niet meer weten (of het voelt voor mij zo) wat ze moeten schrijven en vallen daardoor vaak in herhaling. Toch blijft Beauty and the Beast wel een erg leuke serie voor tussendoor. Het is niet hoogstaand, het is meer een romannetje bij kaarslicht tussen twee goede thrillers in.

Voor de fans is het leuk om te weten dat er een derde seizoen komt. Hoeveel afleveringen die zal tellen is nog niet bekend, maar ik ga ervan uit dat het er geen 22 zullen zijn. Na het zien van de laatste aflevering van het tweede seizoen denk ik dat een derde seizoen niet nodig is. Het is goed zo, een derde seizoen kan niet bijdragen aan betere afleveringen of een andere verhaallijn. Ik ben bang dat met een derde seizoen de serie uitgerekt wordt, waardoor de hele serie verpest wordt.

Voor alle avonturen, winegumwormen en liefdesperikelen geef ik dit seizoen een 7,5. Hopelijk zorgt het derde seizoen er niet voor dat dit cijfer nog lager wordt.
Volg Beauty and the Beast
Au Revoir