7
Kirsten Potgieter geeft "Beauty and the Beast - Seizoen 3" een 7.
Geschreven door Kirsten Potgieter op 3 december 2015.
0
0

Beauty and the Beast - Seizoen 3

Beauty and the Beast gaat over Catherine. Ze werkt als rechercheur en is ontzetten verliefd op Vincent, the Beast. Toen hij in het leger zat heeft hij meegedaan aan een onderzoek dat fout af is gelopen, zijn DNA is half veranderd in dat van een beest. In dit seizoen zien wij alle organisaties waar ze tegen moeten vechten, hoe vaak ze de dood in de ogen kijken en hoeveel mensen ze redden. Samen zijn ze een goed team dat de wereld een beetje beter probeert te maken.

Eén van de dingen waar Beauty and the Beast goed in is, is de romantiek die ze zo ontzettend mooi en geloofwaardig neerzetten. Het is om bij weg te smelten. Er zijn helemaal niet veel goede romantische series te vinden. The Vampire Diaries blonk er altijd in uit, naar mijn mening, maar Beauty and the Beast doet dat zeker zo goed!

Nou moet ik zeggen, het derde seizoen is het minst. Erg jammer. Ik vond het niveau van de serie hoog en was na één aflevering al verslaafd. Ook heb ik mij verwonderd over hoe snel ze overal doorheen gingen, waar ik zelf nogal een voorstander van ben. Hierdoor was dit dus de perfecte serie voor mij. Wat ik alleen erg jammer vind is dat de rode draad blijft dat Vincent vermoord moet worden; van het onderzoek dat fout is gegaan mag niemand iets weten. Ergens had ik stille hoop dat er in seizoen drie eindelijk “vrede” zou zijn en er misschien andere problemen zouden ontstaan, maar nee, Vincent blijft gevaar lopen. Ook al vallen ze hiermee in herhaling, ze weten het wel altijd op een andere manier te doen, met andere organisaties en mensen, maar na twee seizoenen gaat dat toch vervelen.

Wat ik erg goed vind is hoe ze de types neerzetten, ik kan mij af en toe ergeren aan Heather (de zus van Catherine) en daarna vind ik haar weer zou ontzettend lief en begripvol. Ook leven Catherine en Vincent nogal langs elkaar heen, wat ik jammer vind; ze hebben ondertussen zoveel samen meegemaakt, dan verwacht je toch goede communicatie? Maar ondanks dat weten ze de momenten dat ze samen zijn perfect neer te zetten. De chemie is erg mooi, ze staan samen op het dak, kijken over de immens grote stad New York heen met alle mooie lichtjes en zijn zo ontzettend verliefd. Hoe mooi kan het zijn? Dit zijn dan ook de momenten die de serie zo goed maken.

Het gevoel dat seizoen drie mij als kijker geeft is dat ze niet heel erg hun best hebben gedaan om een goed script te schrijven. Ze hebben de dertien afleveringen om het allemaal uit te leggen maar dat is het dan ook. De acteurs komen overigens nog wel zeer geloofwaardig over, maar het valt erg in herhaling. Ondanks dat dit laatste seizoen niet top was is de serie echt een aanrader! Het is lang geleden dat ik zo erg genoten heb van een serie en eerlijk gezegd ben ik ook een beetje verslaafd. Ik vind het erg jammer dat het na deze drie seizoenen gecanceld is, van mij had de serie die een bijzondere draai aan de naam Beauty and the Beast geeft nog wel even mogen blijven.
Volg Beauty and the Beast
Au Revoir
Au Revoir