6
Bartwin v/d Pols geeft "Ballers - Seizoen 2 (DVD)" een 6.
Geschreven door Bartwin v/d Pols op 29 april 2017.
4
0

Ballers - Seizoen 2 (DVD)

Ballers was in 2015 één van de frisse nieuwkomers in TV land. Met Dwayne “The Rock” Johnson als de grote trekker van de show werd een open inkijkje gegeven in de wereld van de supersterren uit het American Football. Geproduceerd door het team rondom Entourage en gesitueerd in het prachtige Miami leverde het vooral een luchtige kijk op het leven van sporthelden vol seks, drugs en peperdure sportauto’s.

Centraal staat Dwayne Johnson als ex-sportlegende Spencer Strasmore die nu als financieel manager de sportsterren van vandaag wil behoeden voor de (financiële) blunders die Spencer zelf heeft moeten doorstaan. In het eerste seizoen leerden wij via Spencer, en zijn vaste kameraad en komische noot Joe (Rob Corddry, Children’s Hospital), een flinke groep aanstormende talenten, sterren en veteranen in de sport kennen. Daarbij vlogen geregeld de nodige mega bedragen, spaarzaam geklede dames en drugs in het rond. Toch wist de serie net wat meer inhoud te bieden door ook ruimte te maken voor de slepende heupblessure van Spencer Strasmore, een kadootje uit zijn sportverleden, en de daarbij sluimerende drugsverslaving aan pijnstillers. Bovendien bleek Spencer nog wat andere geheimen uit zijn verleden met zich mee te dragen. Geheimen die in dit tweede seizoen uiteraard verder uitgediept worden.
[image-52645]
Seizoen twee start dan ook gelijk met het oppakken van de draad uit seizoen één. Zoals wel vaker moet Spencer de nodige brandjes blussen van zijn cliënten als zij weer iets doms hebben uitgevreten. Hoe simpel dit ook klinkt, het blijkt al snel dat een potje paintballen nog wel eens verstrekkende gevolgen kan hebben voor je contract als je met een blessure blijft zitten. Of dat je als veteraan speler denkt nog één laatste seizoen te kunnen schitteren en dan ineens bij het afval wordt gezet. En dan is het handig als je al dat geld goed hebt geïnvesteerd.

De goede resultaten van Spencer en co hebben er bovendien voor gezorgd dat zij nu ook serieus worden aangeslagen door de concurrenten. In dit seizoen leidt dit zelfs tot de directe confrontatie met één van de toppers uit het veld en voormalig manager van Spencer zelf, Andre Allen (Andy Garcia, Ocean’s Twelve). Door dit contact wordt Spencer gedwongen om een aantal zwarte bladzijden uit zijn eigen geschiedenis onder ogen te zien. Langzaam wordt de druk op het leven van Spencer opgevoerd: zijn baas Mr. Andersen (Richard Schiff, Rogue) zit op zijn nek, collega Joe dreigt weg te lopen en zelfs zijn licentie hangt aan een zijden draadje.
Er is dus genoeg te doen in het tweede seizoen van Ballers. Via tien prettig korte afleveringen komen de nodige uitdagingen voor Spencer voorbij en uiteraard staat de wereld voor de andere personages ook niet stil. Of het nu de ellende is die volgt uit een hernieuwde kennismaking met een verloren vader, het binnen halen van een nieuw contract of ontdekt overspel, er is altijd wel een nieuwe reden om de mobiel van Spencer te laten ontploffen.
Helaas hebben de schrijvers van Ballers daarbij het motto van American Football, “Go Big or Go Home”, ter harte te hebben genomen. Er lijkt op een gegeven moment vrijwel niets meer goed te gaan in de wereld van Ballers. En dan ligt het frisse zomerijsje dat Ballers heet ineens best zwaar op de maag.
Uiteraard weet men op tijd de luchtige toon weer te pakken maar het geeft dit seizoen een meer rommelig en onevenwichtig gevoel mee.

De dvd van seizoen twee levert een aardige extra mee in de vorm van een audio toelichting per aflevering van de producer en van de sterren uit de show zelf. Best aardig natuurlijk om wat meer achtergrondinformatie mee te krijgen voor de echte fans van de show.
Deze fans hoeven zich sowieso geen zorgen te maken want Ballers is door HBO al verlengd met een derde seizoen. Hopelijk draaft men zich dan niet weer voorbij en wordt Ballers weer dat prettige briesje dat je voelt aan het einde van een warme dag.
Volg Ballers
Players Only
Players Only