7
Frederika Reihs geeft "Arrow - Seizoen 2 (DVD)" een 7.
Geschreven door Frederika Reihs op 25 augustus 2016.
3
1

Arrow - Seizoen 2 (DVD)

Seizoen 2 van Arrow, de cover van de DVD verraadt het al; een soort van Robin Hood, iemand die voor gerechtigheid strijd. Seizoen 1 draaide er om dat Oliver Queen (Stephen Amell, Hung) de fouten van zijn vader recht wil zetten. Na de lijst te hebben afgewerkt heeft hij in seizoen 2 een nieuw doel nodig, en ter ere van zijn overleden vriend Tommy Merlin (Colin Donnell, Chicago Med), gaat hij de stad van onrecht beschermen.

De DVD begint ideaal met een samenvatting van seizoen 1, want je hebt natuurlijk niet altijd tijd om volledig seizoen 1 opnieuw te gaan kijken omdat het alweer een tijdje geleden is. Alle belangrijkste gebeurtenissen worden hierin even herhaald. Ik vond dit persoonlijk heel prettig en had dit nog nooit eerder gezien, maar dit is zeker een aanrader voor andere series! Persoonlijk vind ik het ook altijd fijn om gewoon direct de DVD te starten, waardoor alle afleveringen achter elkaar door gaan. Ideaal voor even een avondje die-hard Arrow kijken, maar wat minder handig voor de extra scènes, die natuurlijk ontzettend leuk zijn! Stiekem vraag ik me wel altijd af waarom die scènes eruit zijn gelaten. Meestal zijn ze wel echt het kijken waard, zoals ook het geval was bij Arrow. Als je dus alle extra scènes wilt kijken, let dan goed op dat je ze één voor één kijkt, want die extra scènes zijn het dubbel en dwars waard!

In seizoen 1 van Arrow heeft Oliver Queen enkele partners gekregen, John Diggle (David Ramsey, Blue Bloods) en Felicity Smoak (Emily Bett Rickards). Zelf ben ik enorm fan van Felicity Smoak en was dus zeer blij om te zien dat ze in seizoen 2 nog veel meer bij alle activiteiten van de Arrow wordt betrokken. Wat ik ook vooral leuk vond in dit seizoen aan haar was dat ze toch langzamerhand wat meer voor zichzelf op begint te komen en dat ze probeert stoer te doen om erbij te horen. Ze blijft toch nog steeds mijn favoriet.

Arrow
© The CW

Ik vond het seizoen ontzettend spannend, heel veel uit het verleden van Oliver Queen werd ineens duidelijk en dit speelde ook echt een rol in zijn huidige leven. De flashbacks naar zijn tijd op het eiland zijn voor mij echt een toevoeging. Als ze hier een hele aflevering aan hadden besteed zou het minder spannend zijn. Zodra er iemand in zijn leven komt uit het verleden krijg je langzaamaan meer inzicht in hun verleden samen. Dit maakt dat elke aflevering weer spannend blijft en dit geeft vaak zeer onverwachte wendingen aan het verhaal.

Al met al vond ik seizoen 2 nog beter dan seizoen 1, en ik kan niet wachten om seizoen 3 te gaan kijken! Het verhaal blijft ontzettend spannend en ik heb hele avonden zitten kijken omdat ik maar niet kon stoppen. Het is een geweldige en verslavende serie!

Arrow
© The CW
Volg Arrow