7
Rodney Rietveld geeft "Arrow - Seizoen 3" een 7.
Geschreven door Rodney Rietveld op 18 juli 2015.
0
0

Arrow - Seizoen 3

Inmiddels zijn we aangekomen in het derde seizoen van “The Arrow” oftewel het rijkelui’s kindje Oliver Queen. In dit derde seizoen wordt dieper ingegaan op de verhaallijn van Ra’s Al Ghul en de League of Assassins en zien we meer terug van de personen om Oliver heen. Zo maken we dit seizoen kennis met Ray Palmer, CEO van Palmer Industries die zich uiteindelijk ook zal mengen in de strijd tegen het kwaad dat Starling City al drie seizoenen bezig houdt. Verder krijgt Laurel een mooi leren pakje en doet ook zusterlief Thea nog een duit in het zakje voor Starling City. Eerlijk is eerlijk, ik had verwacht dat de koek na het tweede seizoen wel een beetje op zou zijn voor Arrow. CW krijgt er echter geen genoeg van en inmiddels is ook bekend dat Arrow een vierde seizoen zal krijgen.

Is dit dan ook terecht? Ja en nee. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die nog steeds prima op een donderdagavondje thuis op de bank zitten en denken: "laat ik nog eens een aflevering van Arrow gaan kijken". Zo één ben ik er dus ook. Arrow is dan ook nog steeds vermakelijk maar daar houdt het dan ook wel mee op. De verhaallijn wordt eigenlijk steeds zwakker en nergens vind ik de serie dan ook nog echt spannend. Arrow staat er na het eerste seizoen om bekend dat de “echte” hoofdrolspelers altijd weer op wonderbaarlijke wijze terugkomen en dat doet best een beetje afbreuk aan de serie. Ook worden er nog steeds flashbacks getoond van Oliver’s tijd op het eiland en in Hong Kong, iets wat helemaal niets meer toevoegt aan de serie helaas, en wat ik soms nog doorzap ook.

Ik moet zeggen dat de schrijvers wel geprobeerd hebben om er een nieuw smaakje doorheen te gooien, maar wanneer Laurel en Thea even binnen een aantal afleveringen worden klaargestoomd voor het echte werk begint de neerwaartse spiraal wel ingezet te worden. Laurel vecht rustig tegen aantal League of Assassins members alsof het niets is, terwijl die bijna hun gehele leven zijn opgeleid tot moordmachine. Tel daar “The Atom” en Thea bij op en dan wordt het al snel ongeloofwaardig.

Wat dan nu?
Arrow krijgt dus een vierde seizoen en ik vraag me dan ook af wat de nieuwe insteek zal worden voor de schrijvers. De laatste aflevering van seizoen 3 was wel een beetje een afsluiter en misschien hadden ze het daar dan ook bij moeten laten. Desondanks zal ik wel nog steeds op mijn avondje seizoen 4 gaan volgen, hopelijk met een compleet nieuwe verhaallijn en iets meer realisme.
Volg Arrow
Fadeout
Fadeout
08x10
0
0

Reacties (10)

19 jul 2015 10:42 -
Je wil dus realisme in een superhelden serie? Tja...
19 jul 2015 12:17
Realisme als in dat de verhaallijnen logisch moeten zijn en het handelen en gedrag van personages. Ongeloofwaardigheid gaat verder dan een geloofwaardig plot, het gaat ook over het logisch handelen van personages en consequent gedrag. Dat ontbrak hevig in dit seizoen. Slechte verhaallijnen, personages die de verhaallijnen niet konden dragen en wat er van hen verwacht werd niet overtuigend konden overbrengen (Thea en vooral Roy en Laurel). Daarnaast teveel losstaande afleveringen die niet konden boeien, een overkoepelende verhaallijn die over het geheel gezien niet echt wist te boeien en dan heb je een probleem. Matig (ahum, best slecht) seizoen!