Lucas Verbunt geeft "Anne Rice's Mayfair Witches - Eerste aflevering" een 6.5.
Geschreven door Lucas Verbunt op 10 januari 2023.
4
0

Anne Rice's Mayfair Witches - Eerste aflevering

Na het succes van Interview with the Vampire verscheen afgelopen week ook de tweede AMC-serie in Anne Rice's Immortal Universe: Anne Rice's Mayfair Witches.

Afgelopen week verscheen de eerste aflevering van Anne Rice's Mayfair Witches, gebaseerd op de immens populaire boekenreeks Lives of Mayfair Witches (van Anne Rice natuurlijk). Mayfair Witches is de tweede serie in het Immortal Universe van AMC, samen met Interview with the Vampire. Deze serie verscheen in 2022.

Anne Rice's Mayfair Witches
© AMC

Mayfair Witches vertelt het verhaal van Rowan Fielding, een getalenteerde neurochirurg. In de eerste aflevering komen we erachter dat Rowan onverklaarbare krachten heeft die ze niet altijd onder controle weet te houden. Tegelijkertijd introduceert de aflevering het grotere plot; Rowan stamt af van de mysterieuze Mayfair-familie. Komend seizoen zullen we vast meer te weten komen over deze familie en Rowan's krachten.

Rowan Fielding wordt gespeeld door Alexandra Daddario. Daddario kennen we onder meer van The White Lotus (waarvoor ze een Emmy-nominatie ontving), Why Women Kill en American Horror Story. Daddario is een getalenteerde actrice, maar ze weet nog niet helemaal te overtuigen deze eerste aflevering. Wellicht dat dit ook ligt aan het wat mager materiaal waar ze mee moet werken. Andere rollen worden vertolkt door onder meer Jack Huston (Fargo, Mr. Mercedes), Harry Hamlin (Mad Men, Shameless (US)), Tongayi Chirisa (Another Life) en Annabeth Gish (Pretty Little Liars, The Haunting, Midnight Mass).

De eerste aflevering zit enerzijds bomvol verhaal, maar is anderzijds ook weer erg mager. Er gebeurd namelijk veel, maar het zijn naar mijn idee geen grote plotpunten in het verhaal. Alles wat er gebeurt is slechts om het verteld te hebben, zodat we door kunnen naar waar het echt omdraait. De eerste aflevering voelt een beetje als een moetje, een opstapje naar de rest. Dat is niet per se erg, maar maakt het wat saai.

De eerste aflevering voelt een beetje als een moetje, een opstapje naar de rest.

De vooruitblik aan het einde van de aflevering belooft echter dat er ons veel meer te wachten staat dit seizoen. Ik ben dan ook benieuwd hoe het seizoen zich gaat ontwikkelen. De eerste aflevering was nog wat saai. Ik heb ook wel bepaalde verwachtingen, aangezien Interview with the Vampire (toch een soort zusterserie) goede recensies mocht ontvangen. Hopelijk weet Mayfair Witches in deze route ook te volgen.

Voor nu een 6.5. Maar volgens mij kan dit wel hoger worden op basis van het gehele seizoen.
Volg Anne Rice's Mayfair Witches
What Rough Beast