5
Kirsten Potgieter geeft "Angel From Hell - Seizoen 1" een 5.
Geschreven door Kirsten Potgieter op 27 februari 2016.
0
0

Angel From Hell - Seizoen 1

Deze comedyserie gaat over Amy, ze noemt zichzelf de beschermengel van Allison maar is ze dit ook echt? Ze heeft altijd haar woordje klaar en zit om 9 uur ‘s ochtends al aan de sterke drank. Allison gelooft haar niet, wat ook een normale reactie is die je kan verwachten van een dokter. Hoe erg Allison ook haar best doet om dit duidelijk te maken, zonder resultaat. Amy is erg vasthoudend en laat zich niet zomaar wegsturen. Ze is immers haar beschermengel en wil haar helpen het juiste pad op te gaan.

De relatie die ze in de loop van het seizoen opbouwen, is nou niet echt altijd leuk te noemen. Ze hebben veel onenigheid en daardoor veel ruzie. Dan is natuurlijk de vraag, wie wil er naar een raar verhaal kijken, waarvan de twee hoofdrolspelers eigenlijk niet goed met elkaar overweg kunnen? We weten dat Angel From Hell ondertussen gecanceld is, maar het was niet alleen maar slecht.

Angel From Hell
© CBS

Laat ik beginnen met de leuke cast. Net als de mensen die een LIEF kind hebben toch? Angel From Hell heeft mij teleurgesteld. Ik had hoge verwachtingen van Jane Lynch die het irritante karakter Amy neer moest zetten. Na haar overtuigende rol in Glee (oké laten we eerlijk zijn, een storend persoon kan ze erg goed spelen) had ik verwacht dat ze hier ook wat van zou maken. Hetzelfde geldt voor Maggie Lawson als Allison, zij had een leuke rol in de comedy Psych maar toch had ik niks met haar in Angel From Hell. Misschien is het omdat ze voor een dokter erg naïef overkomt. Ik denk dat de woorden van Billy Wilder erg toepasselijk zijn: “Men kan uit een goed scenario wel een slechte film maken, maar uit een slecht scenario nooit een goede film.” Het verhaal heeft geen inhoud en laat je geen verbondenheid voelen met de karakters. Het komt erop neer dat het eigenlijk gewoon saai is. We worden niet uitgedaagd om mee te denken. Er wordt niks in ons getriggerd, waarom zouden we naar de volgende aflevering gaan kijken?

Af en toe komt er een leuk grapje voorbij maar het overgrote deel geeft mij niet het gevoel dat ik naar een comedy aan het kijken ben. Het is eigenlijk pas in aflevering vier dat je je af gaat vragen hoe het verder zal gaan. Maar ook hier weten ze me net niet genoeg vast te houden. Angel From Hell had tot een leuke comedyserie uit kunnen pakken als ze de constante onenigheid tussen Amy en Allison niet zo’n groot deel van de serie hadden gemaakt. Ik betrapte mij erop dat ik zuchtend naar de tv zat te kijken toen Amy wéér eens de boel had verknald. Het wordt erg voorspelbaar, zelf al na één aflevering.

Laten we hopen dat onze beschermengelen ons vanaf een andere plek de goede weg op sturen en niet in onze garage komen wonen. Dan kan nu de jacht weer verder gaan naar een echte goede comedy of serie want die zijn niet altijd makkelijk te vinden. Angel From Hell, ga maar weer gauw terug naar waar je vandaan komt.
Volg Angel From Hell
Believe Me (2)
Believe Me (2)