8
Jos Herbrink geeft "American Horror Story – Seizoen 3" een 8.
Geschreven door Jos Herbrink op 19 januari 2015.
1
0

American Horror Story – Seizoen 3

Toen seizoen 4 werd aangekondigd met trailers dacht ik bij mijzelf: ‘’Dit is iets voor mij!’’ Dus ik begon de volgende dag meteen seizoen 1 te kijken op Netflix. Het was inderdaad iets voor mij! Nu een maand later ben ik al 3 seizoenen verder en ben ik nog nooit zo verslaafd geweest aan een serie. Vergeleken met andere series is American Horror Story (AHS) best apart, want elk seizoen is een ander verhaal en de acteurs spelen elk seizoen een andere rol. Dat is de grootste reden wat deze serie zo interessant maakt.

Het verhaal van seizoen 3 gaat over Zoë Benson (Taissa Farmiga) die door een genetische afwijking terecht komt in een genootschap voor heksen, waar ze samen met drie andere tienerheksen hun krachten leren beheersen. Fiona Goode (Jessica Lange), de huidige opperheks en leidster van het genootschap is helemaal niet blij met de snelle ontwikkelingen van de meiden. Zij zal het hele seizoen door dan ook alles proberen om haar opvolging uit te stellen. Het leuke aan dit seizoen is dat je tot de laatste aflevering niet weet wie de volgende opperheks wordt. In navolging van de beruchte seriemoordenaar Madame LaLaurie (Kathy Bates) wil ze het eeuwige leven verkrijgen, en ze zal iedereen uit de weg ruimen die haar probeert te saboteren.

Zoë Benson, is een meisje dat ontdekt dat ze speciale krachten heeft als ze per ongeluk haar vriendje vermoord. Omdat zij ‘het groentje’ is van het gemeenschap weet zij het minste van magie af en wordt er daardoor ook het minst van haar verwacht, maar niet alles is wat het lijkt.

Voor de mensen die geen horror durven te kijken; de serie zelf is niet eng maar meer angstaanjagend. Van alle drie seizoenen die ik nu heb gekeken vind ik seizoen 3 het leukste seizoen om te kijken, maar seizoen 1 heeft wel het beste verhaal. Ik raad deze serie zeker aan aan iedereen die dit leest, alleen bij sommige stukjes uit de serie is een zwakke maag niet handig.
Volg American Horror Story
Final Girl
09x09