Mandy Gelling-Potharst geeft "American Gods - Seizoen 2 (eerste twee afleveringen)" een 8.
Geschreven door Mandy Gelling-Potharst op 2 Maart 2019.
1
0

American Gods - Seizoen 2 (eerste twee afleveringen)

The Battle Begins

De eerste twee afleveringen van het tweede seizoen heb ik gezien in de screeningroom van een bijzonder locatie in Amsterdam. Daar heb ik al over verteld in mijn nieuwsbericht hierover. Maar zoals beloofd nu ook de recensie over die bijzondere afleveringen. Ik was nieuwsgierig naar het tweede seizoen van American Gods. Na het op zijn zachtst gezegd bijzondere eerste seizoen kon ik niet wachten om te zien hoe de oorlog tussen de oude en nieuwe goden zich zou gaan ontwikkelen. Na de screener te hebben gezien kan ik zeggen: apart, kleurrijk, fantasievol en uitermate bloederig.

What happens if I don’t believe?

Waren de seksscènes in het eerste seizoen vrij expliciet en heftig, in het tweede seizoen laten ze weinig tot geen ruimte om je fantasie de vrij loop te laten bij gewelddadige acties. Het bloed spettert vrolijk in het rond met het daarbij behorende goor. Maar wat vooral opvalt in de eerste twee afleveringen zijn de werkelijk prachtige, uitbundige, fantasievolle en kleurrijke decors. Adembenemend mooi en af en toe kom je ogen te kort. Naast de decors, is ook de muziek uitstekend gekozen en passend. De regie en camerawerk laten weinig tot niets te wensen over en ook de acteurs doen weer, wat ze in het eerste seizoen ook al deden, fantastisch werk. Ze weten weg met het af en toe vreemde script met daarin nog vreemdere dialogen.

American Gods
© Starz

Great battles require great preparation.

Maar de acteurs schrikken daar niet voor terug en komen geloofwaardig en levensecht over. Voorop Ian McShane en Ricky Whittle als Mr. Wednesday en Shadow Moon. Maar ook Pablo Schreiber als Mad Sweeney en Emily Browning als Laura Moon doen uitstekend werk. Graag wil ik Crispin Glover als Mr. World even benoemen. Hij weet vreemde dialogen om te zetten naar volledig geloofwaardige teksten alsof hij het heeft over het weer. Al met al is de start van het tweede seizoen fascinerend, maar ik snap ook dat het niet iedereens kopje thee zal zijn. American Gods is een fantasyserie die je moet liggen, want je hebt echt weinig en toch juist enorm veel fantasie nodig om de serie te kunnen en willen volgen.

Mocht je het eerste seizoen nog niet hebben gezien, deze is te zien op Amazon Prime Video en op 11 maart start het tweede seizoen. Voor nu 8 punten voor een kleurrijke start van het tweede seizoen van American Gods.
Volg American Gods
Tears of the Wrath-Bearing Tree
Tears of the Wrath-Bearing Tree