7.5
Sam Blaauboer geeft "All American (2018) - Seizoen 1" een 7.5.
Geschreven door Sam Blaauboer op 2 april 2019.
0
0

All American (2018) - Seizoen 1

'When Crenshaw Football meets Beverly Hills Football'. Dat is wat je onder andere te zien krijgt in All American, een nieuwe serie van The CW waarvan het eerste seizoen recent is geëindigd. De serie is gebaseerd op het leven van professioneel American Footballspeler Spencer Paysinger. Het waargebeurde in de serie is denk ik toch hetgeen dat me juist naar het verhaal trok. De zestien afleveringen waren verrassend, misschien een beetje herkenbaar, maar lieten ook goed zien wat er zich precies afspeelde in het leven van Spencer Paysinger.

[image-105000]

Zijn talenten leiden hem naar het mooie en altijd goede Beverly Hills, maar voor Spencer is de verandering moeilijk.

In mijn recensie over aflevering één had ik al een aantal dingen gezegd over de hoofdpersoon, maar voor het gemak zal ik het hier nog even herhalen. We volgen, verrassend genoeg, Spencer James (Daniel Ezra, A Discovery of Witches). Een ‘high school’ footballspeler uit het ruige Crenshaw. Een gewelddadige plek. Spencer is een fantastische speler en zijn talenten worden dan ook snel opgemerkt door coach Billy Baker (Taye Diggs, Empire), een assistent coach van het Football team van Beverly Hills High. Zijn talenten leiden hem naar het mooie en altijd goede Beverly Hills, maar voor Spencer is de verandering moeilijk. Als buitenbeen komt hij in het team van Beverly Hills High, wat zorgt voor enige spanning. Zijn nieuwe leven botst met zijn oude. Cultuurverschillen worden snel duidelijk en al gauw wordt Spencer iemand die tussen twee werelden begint te leven. Daarnaast wordt ook het verleden van Spencer zijn familie langzaam ontrafeld, wat het leven niet makkelijker maakt.

All American (2018)
© The CW

All American heeft zestien afleveringen van elk zo’n 45 minuten. Gewoon de normale duur van een tv-aflevering. Helaas is het naar mijn gevoel iets te lang. Hoewel ik in eerste instantie de eerste aflevering juist een lekker tempo vond hebben. De afleveringen zijn niet saai, maar komen soms iets te langdradig over wat het verhaal niet bevordert. Dit is voor mij dan ook een reden om het niet te binchen, juist terwijl het verhaal wel iets heeft. Ik sta daarnaast nog steeds bij mij eerste gedachte: het is weer een dramaserie over hoe iemand een kans krijgt om op hoger niveau een sport (in dit geval American Football) te spelen. Een herkenbaar plot dus.

Op een casual zaterdagavond even een aflevering of twee kijken, geen probleem

Oké, nu moet ik wel zeggen dat ik, ondanks het herkenbare plot, alsnog erg genoot van de serie. Op een casual zaterdagavond even een aflevering of twee kijken, geen probleem. Ondanks het eerder genoemde langzame tempo gaf het ook weer een ‘laidback’ gevoel. Samen met het algemeen goede acteerwerk en het goed geschreven verhaal valt er niets te klagen. En, ook een pluspunt, is dat je absoluut geen kenner hoeft te zijn van American Football. Het is lekker 'sit back, relax and enjoy the serie'.
Volg All American (2018)
Black Out
Black Out