7.5
Sam Blaauboer geeft "All American (2018) - Eerste aflevering" een 7.5.
Geschreven door Sam Blaauboer op 17 Oktober 2018.
1
0

All American (2018) - Eerste aflevering

'Crenshaw vs. Beverly Hills, de tweestrijd van Spencer James'. Als ik de All-American pilot een naam moest geven, ja, dan komt dit toch zeker in de buurt. Toen ik deze serie voorbij zag komen op The CW kreeg ik eerst het gevoel alsof ze misschien een soort Last Chance U (een docuserie op Netflix) probeerden te maken. Gelukkig was dat niet het geval. De pilot gaf me goed idee van wat de serie te bieden heeft. Het deed me misschien ook wel verrassen. Een ander genre dan dat ik normaal gewend ben, maar het voelde goed. De 40 minuten waren zo voorbij.

“Welcome to Beverly Hills”

In All-American volgen we Spencer James (Daniel Ezra, Prime Suspect 1973). Spencer is een talent op het veld. Hij ziet kleine dingen in de speelwijze van tegenstanders. Helaas wordt dit ook overschaduwd door zijn humeur en houding op het veld. Maar, zijn talenten worden dan ook snel opgemerkt door Coach Billy Baker (Taye Diggs, Murder in the First), een assistent coach van het Football team van Beverly Hills High. Hij biedt Spencer een plek in het team van Beverly High, een gouden kans voor een jongen als Spencer. Na een klein gevecht op school, een goed gesprek met zijn moeder (Karimah Westbrook, Look) en het gevaar van Crenshaw nog in zijn achterhoofd, neemt Spencer toch de stap on naar Beverly High te gaan. Maar kan Spencer ook de Crenshaw-kant in hem loslaten? Je kan zeggen dat het echte verhaal van Spencer James begint vanaf dit moment.
[image-112251]
Er zijn natuurlijk al meer van dit soort dramaseries op de buis geweest. Dus gloednieuw is het concept niet echt. Neem bijvoorbeeld: Last Change U of All or Nothing, beide series die zich baseren op American Football. Helaas, of nou ja, helaas… Ik moet zeggen dat ik bij deze serie eerder een film dan een serie in gedachten kreeg, The Blind Side. Een jongen krijgt een kans om op hoger niveau American Football te spelen, het zit even tegen en hij wordt daarna geholpen door een rijke familie die het goed voor elkaar heeft. Vervang en gooi er een paar nieuwe karakters in, verleng het verhaal en je kan een dramaserie maken.

Dit wil overigens nog niet zeggen dat ik deze serie minder vind, absoluut niet. Het sprak mij aan, ik vond het acteerwerk over het algemeen goed en er zat een lekker tempo in. Nadeel is dus eigenlijk alleen dat het ‘weer’ een dramaserie is met een herkenbaar plot. Dit is dan ook nog wel de eerste aflevering, laten we dat wel even onthouden. Ik ben zeker benieuwd wat komen gaat in de serie gebaseerd op het verhaal van pro-speler Spencer Paysinger.
Volg All American (2018)
Business Is Business
Business Is Business