6.5
Jessica Dillema geeft "A to Z - Eerste aflevering" een 6.5.
Geschreven door Jessica Dillema op 17 augustus 2014.
0
0

A to Z - Eerste aflevering

A to Z vertelt het verhaal van Andrew (Ben Feldman, Mad Men) en Zelda (Christin Milioti, How I Met Your Mother). Twee personen die elkaar per toeval ontmoeten en voor elkaar vallen. A to Z volgt hun relatie vanaf dat moment en wordt ondersteund in een voice-over door Katey Sagal. De serie gaat in première op 2 oktober 2014, echter heeft NBC de eerste aflevering nu al vrijgegeven en is in zijn volledigheid te bekijken op onder andere NBC.com. Grappig feitje is dat zijn naam begint met een A en de hare met een Z. Toeval? Probeert de serie te hard of wordt dit een echte hit? Ik weet het nog niet zeker.

Andrew werkt voor een online datingsite en Zelda is een advocaat. Hij is een echte romanticus, zij houdt van orde en controle. De eerste aflevering gaat over de dag dat ze elkaar ontmoeten en hun relatie begint. Ze zullen in totaal acht maanden, drie weken, vijf dagen en één uur daten. Wij volgen hun relatie dus letterlijk van A tot Z. Wat daarna komt is waarschijnlijk dat het uit gaat, maar wat daarna gebeurd zal ongetwijfeld afhangen van of het een tweede seizoen krijgt of niet.

De serie zit vol met clichés zoals het een romcom betaamd. Dit is voor mij niet meteen reden om niet te kijken. Als echte romanticus hou ik wel van clichés. Als we alle momenten langs gaan waar ze elkaar tegen zijn gekomen maar elkaar niet gezien hebben moest ik gniffelen. Een cliché, maar leuk uitgevoerd. Zeker wanneer je haar hond stiekem zijn broodje ziet eten. Ik vond de grappen ook wel leuk, maar érg hard heb ik er nog niet om hoeven lachen.

Ik viel meteen voor Andrew. Hij is grappig en schattig en het is leuk om de man eens als romanticus te zien in plaats van de vrouw. Echter mis ik de chemie tussen Andrew en Zelda en dit komt vooral door Zelda – of misschien juist het portretteren van dat personage door Christin Milioti? Je ziet ze in elkaars armen vallen, maar ik juich ze nog niet aan. Haar personage staat nog teveel op zichzelf om het geloofwaardig te maken dat zij plotseling voor Andrew valt en als kijker heb ik nog geen connectie met haar.

Na het zien van de eerste aflevering durf ik niet te zeggen of het juist een hit of een misser wordt. Voor mijn gevoel is dit een komedie die past in de middenmoot, maar het zal niet de eerste keer zijn dat een zender een middelmatige serie vernieuwd. De seksistische beste vriend van Andrew is net wat teveel, maar de beste vriendin van Zelda is juist precies wat ik zou verwachten in zo’n serie – op een positieve manier. Ik was tijdens het kijken van deze eerste aflevering makkelijk af te leiden, wat betekent dat het mijn aandacht nog niet genoeg heeft getrokken. Ik ga de eerste afleveringen wel proberen, maar een favoriet wordt het waarschijnlijk niet.
Volg A to Z
M Is for Meant to Be
M Is for Meant to Be