anonymous geeft "8 Simple Rules (for Dating My Teenage Daughter) - Complete serie" een 0.
Geschreven door anonymous op 5 november 2012.
1
0

8 Simple Rules (for Dating My Teenage Daughter) - Complete serie

8 Simple Rules (for Dating My Teenage Daughter) is een Amerikaanse comedyserie uit 2002. De serie draait om de familie Hennessy. Vader Paul (John Ritter) schrijft een sportcolumn vanuit huis en moeder Cate (Katey Sagal) is verpleegkundige. Samen hebben ze drie kinderen, twee puber dochters Bridget en Kerry en zoon Rory. Paul heeft veel moeite met het opvoeden van zijn dochters die flink puberen. Ondanks dat Paul altijd het beste met zijn kinderen voorheeft, gaat er vaak van alles mis.

De serie volgt het typische patroon van een situation comedy waarin een gezin centraal staat. Alle afleveringen staan op zichzelf en de verhaallijnen lopen vaak niet langer door dan één aflevering. Het wordt al snel duidelijk dat John Ritter de serie draagt en met zijn onhandige gedrag en sarcastische opmerkingen voor de leukste grappen zorgt. Het eerste seizoen is dan ook het leukste.

[spoiler alert]

Maar tijdens het tweede seizoen overlijdt John Ritter plotseling tijdens een operatie aan zijn hart op 54 jarige leeftijd. De makers en cast van 8 simple rules besluiten door te gaan met de serie en verwerken de dood van Ritter in de verhaallijn. De afleveringen waarin vader Paul net is overleden zijn erg emotioneel en je ziet als kijker dat de emoties echt zijn waardoor juist die afleveringen prachtig zijn om naar te kijken.

Om het gat dat Ritter heeft achtergelaten op te vullen worden er nieuwe karakters geïntroduceerd. Opa Jim (de vader van Cate) en CJ de neef van Cate trekken bij de familie Hennesey in. James Garner speelt Jim als een nukkige maar zorgzame opa die vaak in de clinch ligt met zijn neef en kleinkinderen. Ook David Spade als zorgeloze neef CJ zorgt met zijn droge humor en onverantwoordelijke gedrag voor komische situaties. Toch wordt het niveau van het eerste seizoen met John Ritter niet geëvenaard en dat is jammer. Kennelijk werd dit ook opgemerkt door de kijker want na het derde seizoen wordt de serie stop gezet. Het blijft daarom dan ook de vraag of de serie in de originele bezetting langer door had kunnen gaan.

Het eindoordeel? Na het overlijden van Ritter wordt duidelijk dat de serie dankzij hem erg succesvol was.

8 Simple Rules is een leuke comedy die vooral in het eerste seizoen qua humor net boven een gemiddelde comedyserie uitkomt.
Volg 8 Simple Rules