6
anonymous geeft "2 Broke Girls - Seizoen 2.1" een 6.
Geschreven door anonymous op 5 november 2012.
0
0

2 Broke Girls - Seizoen 2.1

2 Broke Girls is een Amerikaanse comedyserie van de zender CBS. Seizoen twee ging in première op 24 september 2012. 2 Broke Girls gaat over Caroline Channing (Beth Behrs, American Pie presents: the book of love), een tot op het bot verwende rijkeluisdochter die haar kapitaal kwijtraakte nadat haar vader werd gearresteerd voor fraude, en Max Black (Kat Dennings, Thor), een cynische serveerster afkomstig uit Brooklyn. De twee jonge vrouwen werken samen als serveersters in redelijk gedateerd eetcafe Williamsburg Diner in datzelfde Brooklyn. De twee meiden sluiten tegen alle verwachtingen in vriendschap met elkaar en hopen daarna een succesvol cup cake-bedrijf te starten, tenminste als ze het startkapitaal van $ 250.000 bij elkaar kunnen krijgen. Aan het eind van elke aflevering verschijnt het reeds gespaarde bedrag in beeld, waarbij het nieuw verdiende geld wordt opgeteld.

Aan het einde van seizoen 1 zijn Caroline en Max nog steeds ‘two single girls’ die samenleven in Brooklyn, de zorg hebben over hun eigen paard Chessnut, maar verder te arm zijn om hun eigen toiletpapier te kunnen betalen en nog steeds verwoede pogingen doen om een eigen cup cake-bedrijfje te starten. Hun startkapitaal staat op dat moment op $ 927. Wel hebben hun cup cakes de complimenten ontvangen van niemand minder dan Martha Stewart, een befaamde zakenvrouw uit Amerika.

In aflevering één wordt deze eigenlijk toch al redelijk zwakke cliffhanger niet meteen opgepakt. Eigenlijk worden er over de complimenten van Martha Stewart slechts enkele woorden gerept door Caroline tijdens een bezoekje aan haar vader Martin Channing. Verder begint de serie als vanouds met een paar stevige oneliners tijdens een gesprek tussen Max en de kok van het eetcafé Oleg (Jonathan Kite). Verder gaan Max en Caroline dus op bezoek bij Caroline’s vader in de gevangenis om met hem te spreken over de faillissementveilig van de Channing-familie. Hier wekt vader Channing de suggestie dat hij geld verstopt heeft in één van de wedstrijdbekers van Caroline. De meiden gaan dus vol goede moed naar de veilig en bieden op de ‘aangewezen’ beker van Caroline. Een paar honderd dollar lichter en een beker rijker, blijkt dat Martin helemaal geen geld verstopt heeft voor Caroline. Hij wilde dat Caroline de beker had omdat zij zich dan altijd zou herinneren dat zij altijd de eerste plek kan behalen, wat andere mensen ook zeggen.

Ondanks de liefdevolle bedoelingen zijn de meiden door Martins verhaal over de beker weer een stukje armer en verder van hun doel verwijderd, maar gelukkig nog steeds niet gebroken. Erg vernieuwend of verassend was de nieuwe aflevering van 2 Broke Girls dus niet. Ook ontbrak enige samenhang met de seizoensfinale. Wel blijven de oneliners memorabel goed en perfect getimed. Een leuke comedy om even heerlijk bij te ontspannen, maar daar blijft het ook bij. Zoals het er nu naar uitziet zal dezelfde verhaallijn zich blijven voortzetten en zullen de meiden ‘one oneliner at a time’ richting hun startkapitaal groeien. Zolang de oneliners grappig blijven zal de serie het een tijdje blijven volhouden, maar dan moet er wel wat schot in de zaak komen. Startkapitaal na aflevering 1: $727.
Volg 2 Broke Girls
And 2 Broke Girls: The Movie
And 2 Broke Girls: The Movie