7
Liesbeth de Raaf geeft "2 Broke Girls - Seizoen 4" een 7.
Geschreven door Liesbeth de Raaf op 18 november 2015.
2
0

2 Broke Girls - Seizoen 4

Tussen al mijn zombie-series door is het heerlijk om even af te wisselen met een seizoen van 2 Broke Girls. De luchtige humor van deze serie is een mooie ontspanning voor mijn hersens. Het vierde seizoen van 2 Broke Girls kabbelt rustig voort, er gebeurt wel van alles, maar eigenlijk ook weer niet. Dit is ook wel een knappe prestatie, zoveel laten gebeuren zonder de kijker het gevoel te geven dat het teveel wordt.

In dit seizoen is het cupcakebedrijfje van Max en Caroline weer op een laag pitje gezet. Ze krijgen steeds meer door dat het een lastige zaak is en ze hebben er veel voor nodig om het in stand te houden. Er wordt nog wat anders geprobeerd, als aanvulling op het cupcakebedrijf en daarbij ook nog een andere baan voor beiden brengt wat afwisseling in de zaak en ook de nodige spanning, want het gaat allemaal natuurlijk niet van een leien dakje. Het werk in het eetcafé wordt telkens meer een bijbaan, maar wel een erg stabiele bijbaan. Na alles wat ze overdag meemaken, is het een gevoel van thuiskomen als ze in de avond weer het eetcafé binnenkomen.

Er zijn wat nieuwe rollen, maar niemand lijkt voor vast te komen, na seizoen drie heb ik geleerd dat er niet veel vaste rollen worden toegevoegd. Herinneren we ons namelijk Luis nog? De homofiele medewerker in het eetcafé met zijn leuke grapjes uit seizoen drie. Ik verwachtte hem eigenlijk wel terug te zien, maar helaas, geen spoor van hem te bekennen in seizoen vier. Natuurlijk zullen ze hier wel een hele goede reden voor hebben en het is ook niet makkelijk om mensen toe te voegen aan een goedlopende cast.

Het liefdesleven van Caroline staat net als het cupcakebedrijf op een laag pitje te sudderen, op een enkel uitstapje na. Max heeft meer succes, maar van echte liefde is er bij haar ook niet te spreken. Ergens wel een beetje jammer, maar anderzijds kan liefde er ook teveel drama inbrengen. Gelukkig hebben we de liefde van Oleg en Sophie nog! Hun liefde voor elkaar maakt een ontwikkeling door. Ik ben benieuwd hoe dit verder zal verlopen, aangezien ze het allebei moeilijk genoeg hebben met de relatie. Het mooie hieraan is dat je wel ziet dat ze erg gek op elkaar zijn en daardoor kan die liefde heel veel aan!

Han, onze favoriete miniatuur baas lijkt in dit seizoen wel meer van zich te spreken, iets waar iedereen, inclusief hijzelf dan ook erg verbaasd over is. Het grappige bij Han vind ik, dat het soms echt lijkt alsof hij zelf heel erg zijn lachen moet inhouden als Max weer eens een beledigend grapje ten koste van hem maakt. Hierdoor voelt al dat leedvermaak ook niet zo heel erg gemeen meer.

Verwijderde scènes en bloopers, daar ben ik gek op en gelukkig staan deze ook op de DVD. Heel leuk om te zien hoe Earl soms niet uit zijn woorden kan komen en maar wat zit te brabbelen. In een van de bloopers wordt mijn vermoeden bevestigd, namelijk dat Han zelf nog wel het hardst van allemaal om de grapjes ten koste van hem moet lachen.

Ik ben heel benieuwd wat ze in seizoen vijf allemaal gaan verzinnen, voor mijn gevoel zijn ze namelijk wel aardig klaar aan het raken. Anderzijds kunnen ze natuurlijk ook nog eeuwen doorgaan zo, dus het kan alle kanten op. Wellicht dat Max en Caroline toch nog eens het geluk gaan vinden of zou dat het einde van alles betekenen? Dan zou het namelijk geen 2 Broke Girls meer zijn. De serie is gebaseerd op hun tegenslagen, dus ik verwacht eigenlijk niet dat hun bedrijf ooit echt succesvol wordt; tenzij ze aan het einde van de serie komen, dan zou dat een mooie afsluiting kunnen zijn.
Volg 2 Broke Girls
And 2 Broke Girls: The Movie
And 2 Broke Girls: The Movie