8.5
Liesbeth de Raaf geeft "2 Broke Girls - Seizoen 3" een 8.5.
Geschreven door Liesbeth de Raaf op 3 Mei 2015.
1
0

2 Broke Girls - Seizoen 3

Een seizoen van maar liefst vierentwintig afleveringen. Ik dacht nog: 'Goh, dat zijn er best veel'. Niks is minder waar, 2 Broke Girls kijkt zo makkelijk weg dat het zo voorbij is. Zo snel dat ik nog ging checken of ik alles wel had gezien maar het waren toch echt vierentwintig afleveringen. Zelfs nog extra's zoals verwijderde scenes en bloopers. Toen ik seizoen drie van 2 Broke Girls tot mijn beschikking had, twijfelde ik nog wel even. Ik was namelijk niet helemaal weg van het tweede seizoen en kwam daar ook niet zo goed doorheen. Nu kan ik je vertellen dat dit probleem bij seizoen drie helemaal van de baan is. Sterker nog, ik wil meteen aan het vierde seizoen beginnen!

In seizoen drie dromen Caroline en Max zelf niet meer zoveel en zijn ze iets realistischer, ook al kunnen ze zichzelf nog wel verliezen. De grappen zijn nog droger en de cupcakes lijken wat saaier. Heel erg realistisch om nog steeds die cupcakes te blijven verkopen vind ik het niet, maar daar komen ze zelf ook achter in een aflevering. Om daarna gewoon door te blijven gaan met de cupcakes. Ach, het is dan ook een komedie en met teveel realisme maak je moeilijk grappen. Dit hoort natuurlijk ook bij de ingrediënten van de serie, trouw blijven aan hun cupcakes. Over trouw zijn gesproken, de nieuwe liefde van Caroline, Nicholas (Gilles Marini, Ugly Betty), heeft daar nogal moeite mee. Max en haar nieuwe liefde Deke, (Eric André, Man Seeking Woman), hebben daar geen moeite mee, maar natuurlijk vinden deze twee wel andere struikelblokken voor hun relatie. Een van deze struikelblokken is dan weer niet Deke zijn aparte woonplek.

Een van de leukste ingrediënten van de serie vind ik dan toch, de altijd vulgaire maar een echte vriend, Oleg. Niet dat ik daarmee Han over het hoofd wil zien, iets wat nogal makkelijk is namelijk! De grapjes die hij naar zijn hoofd krijgt over zijn lengte zijn oneindig leuk, ook al is het soms wel sneu voor de kleine Han. Ik vind het knap van hem dat hij erboven blijft staan. Ja, echt waar, ook Han kan ergens boven staan! Over klein gesproken, de rokjes van Caroline blijven me verbazen: dat ze alles blijven verdekken. Over Max valt niks aan te merken, zij blijft heerlijk nuchter ook al kan ze dat op een bepaald punt wel iets overdrijven. Het enige wat ik daarover kan vertellen is dat het met haar nieuwe liefde te maken heeft. Het leuke is natuurlijk hun combinatie, waar Caroline haar benen als trots heeft en Max, nou ja dat is wel duidelijk.

Seizoen 3 is vernieuwend vanwege de betere locatie van hun cupcakeshop. Ik ben blij dat die niet zo ver verwijderd is van het eetcafé als in seizoen 2. Als ze in hun cupcakeshop bezig zijn kan iedereen even binnen komen om een kijkje te nemen en zo wordt het niet alleen een Caroline en Max show. Alle spelers dragen deze serie en dat maakt het zo goed. Je merkt duidelijk dat iedereen op elkaar ingespeeld is. Er komt wat nieuw bloed bij waarvan ik benieuwd ben of we die in seizoen 4 ook weer zien. We zien namelijk een toevoeging aan het eetcafé in de vorm van Luis (Federico Dordei, Luckytown). Een homofiele ober voor overdag die het meteen warm krijgt van Oleg. Dit geeft grappige situaties en het is humoristisch om te zien hoe hij hoop blijf houden dat de overdreven hetero Oleg ooit zijn kant op zou kijken.

De verwijderde scenes vond ik ook erg leuk om te zien. Altijd super als ze die erbij doen, al is het alleen al om te zien wat ze erin willen houden en wat niet. Ik ben het eens met alle beslissingen, want de verwijderde scenes hadden het alleen maar langdradiger gemaakt. De bloopers zijn grappig, maar niet grappiger dan de serie zelf. Vooral wat versprekingen en tekstproblemen, ik zie eigenlijk liever dat ze struikelen, maar toch super dat ze die op de DVD hebben gezet. Wat me opviel in de serie is dat de straat er zo nep uitziet, dit wordt in de bloopers bevestigd. Je ziet namelijk het groene scherm nog voordat ze de straat erop zetten. Het herinnert je eraan dat het natuurlijk in een studio is opgenomen. Helemaal niet erg, maar het is me gewoon niet eerder opgevallen.
Volg 2 Broke Girls
And 2 Broke Girls: The Movie
And 2 Broke Girls: The Movie