8
Jelle van de Steeg geeft "Suits - Seizoen 4 (Eerste deel)" een 8.
Geschreven door Jelle van de Steeg op 17 september 2014.
1
0

Suits - Seizoen 4 (Eerste deel)

Seizoen 3 van Suits was goed maar niet geweldig. Er werd, voor mijn gevoel, teveel aandacht besteed aan de zaak met Ava Hessington (Michelle Fairley, Game of Thrones) en Hessington Oil. Ook de verhaallijn tussen Harvey (Gabriel Macht, Spin City) en Scottie (Abigail Spencer, Cowboys & Aliens) wordt teveel op ingezoomd, terwijl het juist een heel eenzijdige verhaallijn is. Wat juist wel goed was aan seizoen 3 van Suits, was dat Harvey kwetsbaarder werd opgesteld en niet te vergeten de laatste aflevering. Tot zover seizoen 3.

Het nieuwe seizoen, seizoen 4, begint met Mike (Patrick J. Adams, Friday Night Lights). Mike heeft een nieuwe baan als investeringsbankier en wordt een concurrent van Harvey. Logan Sanders (Brendan Hines, Lie to Me) een cliënt van Pearson Specter, wil Gillis Industries overnemen van Mike. Hierbij maakt de serie direct duidelijk dat Harvey en Mike niet meer de allerbeste vriendjes zijn. En dat is heerlijk om naar te kijken. Ondertussen volgen we Logan Sanders zelf ook. Hij blijkt Mike meer dwars te zitten dan dat Mike zelf weet.

Jessica (Gina Torres, Hannibal) date met Jeff Malone (D.B. Woodside, 24). Jeff werkt dan nog bij de SEC maar komt later voor Pearson Specter werken. Hij en Louis (Rick Hoffman, Hostel) boteren niet zo. Vooral Louis is jaloers op de status die Jeff krijgt bij Pearson Specter. Verder zien we Sean Cahill (Neal McDonough, Minority Report) als agent van de SEC. Hij heeft het gemunt op Pearson Specter maar dan vooral Harvey. Dit brengt veel werknemers van Pearson Specter in enorm gevaar.

Mike neemt teveel risico’s bij de deal rondom Logan Sanders en Gillis Industries en riskeert daardoor zijn baan. Nu hij samenwoont met Rachel (Meghan Markle, Remember Me) lopen de spanningen in hun relatie hoog op door zijn harde manier van werken tegen Pearson Specter.

De SEC, onder aanvoering van Sean Cahill, gaat verder en verder tegen Pearson Specter in. Louis begaat onder die druk een grote fout. Een fout waarbij hij zelfs een gevangenisstraf riskeert, en het is aan Jessica, Harvey en een persoon die plotseling weer om de hoek komt kijken bij Pearson Specter, om deze fout op te lossen.

Het eerste deel van seizoen 4 is het beste seizoen van Suits tot nu toe. Het acteerwerk van Rick Hoffman als Louis Litt en Sarah Rafferty (East Broadway) als Donna Paulsen is het beste van allemaal. Vooral Louis springt eruit met zijn enorme talent voor acteren. Zijn uitbarstingen zijn om te smullen, zo goed. Heb je alle voorgaande seizoenen al gezien? Begin dan ook zeker aan dit seizoen. Ik zelf kijk namelijk alweer enorm uit naar het tweede deel van seizoen 4 dat eind dit jaar uit gaat komen.
Volg Suits
One Last Con
One Last Con